mobil beställd - nu abonnemang

Diskussion i 'Allmänna diskussioner' startad av razorx, 6 apr 2011.

  1. razorx

    razorx Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 mar 2011
    Inlägg:
    228
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    Jag har för tillfället ett kontantkort hos halebop. Men som det är nu så kostar det 9 kr/dag om jag surfar där. Så skulle hellre vilja ha ett fastpris på surfningen.

    Jag har beställt en mobil så ska inte ha nåt sånt med i inräkningen.

    Jag gör följande: pratar i telen lite, messar ca 200 sms i månaden, surfar kanske 0.5 ~1 gb i månaden. Min nuvarande kostnad är ca 200 kr i månaden.

    Vilket kontantkort/abonnemang är bästa alternativet?

    Om det är någon som har lust att hjälpa mig!
     
  2. baracken

    baracken Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 feb 2011
    Inlägg:
    1 707
    Mottagna gillanden:
    103

    MINA ENHETER

    http://www.telenor.se/privat/abonnemang/telenor-surfa/index.html
    Telenor surfa bas ligger på 1Mbit/s och 99kr/månad sen har dom 3Mbit/s för 129kr/månad och detta är helt fri surf inget tak. Är du under 25 så får du gratis 5000sms/månad (annars 69öre/sms) och ringer gratis inom telenor. Du ringer för 39öre/minut vilket jag anser är billigt.
    Detta är det jag rekomenderar
     
  3. HugSeal

    HugSeal Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2011
    Inlägg:
    124
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Är du student så kan kanske Tele 2 Smart vara något?
    99:-/månad i tolv månader, därefter 169:- Bindningstiden är dock 12 månader så är du missnöjd så kan du ju byta då. För det får du:
    -1GB 6mbps surf/månad(därefter stryps det)
    -1000 sms/månad
    -1000 fria minuter till alla nät(99 öre i Öppningsavgift)

    Jag har inte abonnemanget i dagsläget men när jag väl får min första android(början av maj förhoppningsvis) så tänkte det skaffas.

    För icke-studenter tror jag priset ligger på 99:-/månad första 6 månaderna därefter 169 och bindningstid på 18 månader. För icke-studenter får man även betala en uppkopplingsavgift på 99:-

    EDIT:
    Här kommer länkar.

    Icke student
    http://www.tele2.se/mobilabonnemang/smart.html

    Student
    http://www.mecenat.se/studentrabatter/telefoni-och-bredband/telefoni/tele2_mobiltelefoni
     
    Last edited: 6 apr 2011
  4. otto

    otto Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2010
    Inlägg:
    833
    Mottagna gillanden:
    126

    MINA ENHETER

    Räkna på HugSeals exempel och Tele2 Netto. 18kr/mån kostnad (kan ej ringa för), 0.79:- i öppningsavgift, 19öre/min, 19öre/sms till alla oavsett tid på dygn.

    Lägg till 69kr för 1gb surf, och du landar på en fast månadskostnad på 88kr.

    Blir ju billigare med HugSeals exempel om du är student, men kanske inte annars. Räkna!
     
  5. henca

    henca Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2009
    Inlägg:
    1 313
    Mottagna gillanden:
    192

    MINA ENHETER

    Telenor har ett antal olika prisplaner för kontantkort, i en av prisplanerna ingår 3000 fria SMS. För 69:-/mån som dras från saldot från kontantkortet kan man få obegränsad surf i upp till 1 Mb/s.

    m v h Henrik
     
  6. pumpe3

    pumpe3 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2010
    Inlägg:
    214
    Mottagna gillanden:
    70
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Apple iPhone 12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Apple iPhone 12 Pro Max
    Telefon 2:
    OnePlus 7T
    Snackis Surf: 89:- (lite sämre täckning och fler tappade samtal än Telia/Halebop)
    Prata På Surf: 98:- (nackdel 24mån bindning)
    Halebop Bas (alt Plus): 109:- ("bara" 500MB, men 3000 fria sms och 19öre/min, 12mån bindning)

    Ska du ändå köpa en bra surflur så anser ju jag att man bör minst ha 6Mbit surftjänst Telenor är ju som att trampa lera oavsett hur "fritt" det är anser jag (ni behöver Inte dela min åsikt).

    Sen är ju frågan, Vad är billigt och vad är bra? Är det tex låga prislistor som funkar mindre bra och man får betala fler öppningsavgifter och/eller att internet funkar segt eller är det lite bättre kvalitet men kostar 10:- eller så mer?
    Personligen anser jag att det ska vara prisvärt vilket jag anser att Halebop är bäst på.
     
  7. baracken

    baracken Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 feb 2011
    Inlägg:
    1 707
    Mottagna gillanden:
    103

    MINA ENHETER

    Kör själv med telenor med 3Mbit och känner verkligen inte att jag behöver mer, fungerar underbart. Har i princip alltid teckning och dom har bra tjänster som dom kan leverera till sina abbonemang.

    Sent from my GT-P1000 using Tapatalk
     
  8. Skinksallad

    Skinksallad Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2009
    Inlägg:
    567
    Mottagna gillanden:
    159
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 6
    Platta:
    Surface Go 2
    Varför inte kolla vad prisjakt säger?
    http://www.prisjakt.nu/service/cellular_contracts/
     
  9. razorx

    razorx Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 mar 2011
    Inlägg:
    228
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    Då vill jag ställa en följdfråga :)

    Är det någon som har en aning om hur mkt data man gör av med om man exempelvis har push på + kör spotify kanske 1 timme om dagen.

    Hur mkt data går åt då? Så man vet vad man ska sikta in sig på för abonemang
     
  10. baracken

    baracken Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 feb 2011
    Inlägg:
    1 707
    Mottagna gillanden:
    103

    MINA ENHETER

    Spotify i låg kvalité drar ju 160Kbs och hög kvalité 320Kbs.
    Push vet jag inte vad det drar.
    :)
     
  11. krutbjörn

    krutbjörn Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2009
    Inlägg:
    302
    Mottagna gillanden:
    101
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20 FE

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20 FE
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S5e
    Övrigt:
    Samsung Galaxy Wear Active2
    Jag har på nattjobbet sysselsatt mig med att räkna fram och tillbaka på vad som blir bäst för mig. Kombinationen en hel del samtalsminuter, ganska många sms och mycket surf är svår. Om man är under 26 (vilket jag är ett litet tag till!) funkar "Telenor Pott med surf 199" bäst för mig, då potten täcker in de snuskigt höga startavgifterna (0,99 kr!) och det mesta av minutavgifterna. SMS och samtal till Telenor är fritt så länge man kommer under åldersgränsen... Räknar med att landa på 199 allt som allt. Är man på sin ålders höst (nåja) funkade Universal Telecoms abonnemang "Mobil 18" bäst, med månadsavgift på 18 spänn och datapaket (1Mbit, men obegränsad data) för 57 kr. Bägge utan bindningstid, bägge kör Telenors nät. Alltid något!

    Telenor Pott med surf 199 + Under 26:
    Minutavgift: 0,59
    Öppningsavgift: 0,99
    Samtal inom Telenor: 0
    SMS: 0
    Surf: 0
    Avgift att ringa för: 199

    Universal Telecom Mobil 18:
    Minutavgift: 0,18
    Öppningsavgift: 0,77
    SMS: 0,29
    Surf: 57
    Avgift: 18
    ...och de kör med sekunddebitering vilket är bra för oss som alltid lägger på luren när telefonsvararen svarar!
     
    Last edited: 7 maj 2011
  12. baracken

    baracken Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 feb 2011
    Inlägg:
    1 707
    Mottagna gillanden:
    103

    MINA ENHETER

    jag gillar ju personligen telenors, men ja jag vet inte vad som händer när man kommer över åldern om det pluspaketet försvinner eller inte. Sen så har ju telenor tyvärr tagit bort sitt fritt sverige abonemang för sms :( kanske går att beställa om man ringer men inte provat.

    Om det är så att det försvinner så är ju det andra bättre då du har fler sms innan du kommer upp i 199kr

    Halebop har ju Vänner där du får smsa fritt till alla nät http://www.halebop.se/abonnemang/mer_om_abvanner/
    Verkar som att du får 10Gb surf för 199kr med abonemanget annars utan surf 59. Ja du kan ju läsa länken :P
     
  13. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 394
    Mottagna gillanden:
    2 134

    MINA ENHETER

    Telenor under 26 är väl fria sms till alla operatörer (5000 sms) och fritt tal till Telenor.
    Sitter själv på ett pott 199 och billigaste surfen. Dunder då sambon också har Telenor och att man är under 26. Ogillar dock deras kundtjänst.

    Sent from my HTC Desire using Tapatalk
     
  14. baracken

    baracken Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 feb 2011
    Inlägg:
    1 707
    Mottagna gillanden:
    103

    MINA ENHETER

    helt sant, dock väntar man igenom deras val så kommer man till en människa (helt otroligt det tror man fan inte). Senast jag ringde klaga jag som fan på att man bara får upp val om det man inte vill ha hjälp med så ja man måste verkligen ha tålamod, dock så brukar jag gå till butiken där dom har hundra gånger bättre service.
    Men under 26 är suverent :)