Mobil säkerhet-vad använder ni?

Diskussion i 'Frågor och support' startad av infexis, 21 apr 2010.

1. infexis

infexis Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Hej jag söker lite säkerhetsapplikationer till min Desire. Alltså vad använder ni och vad rekommenera ni?
    Hade varit fint med en gratis variant av wavesecure för oss som inte vann också.

2. B1ny

B1ny Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jeg bruker både Wavesecure, Prey og WatchDroid. Og WatchDroid er det jeg liker best.

3. ktd

ktd Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Jag kör WaveSecure. Fick 20% via Twitter när jag fixade det. Såg att Swedroid har samma deal nu så slå till. :)
    Jag tycker inte ~150:-/år är farligt för den tjänsten. Verkar funka väldigt bra tycker jag.

4. moody

moody Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

Har ingen aning om hur bra dom är men lookout mobile har en liknande tjänst som wavesecure.
    Bla möjlighet att hitta telefonen över gps eller att få ett sms skickat till valfritt telefonnummer om någon sätter i ett annat sim-kort än ditt i telefonen.

https://www.mylookout.com/

5. nilezon

nilezon Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Testade WatchDroid, men var inte helt nöjd med den applikationen. Bland annat så dök mina SMS med instruktioner till programmet upp på skärmen, så en eventuell tjuv kunde läsa dem.
    Jag bytte till Theft Aware (www.theftaware.com), och det fungerar mycket bra. Det är dock något dyrare (kostar ~100 kr, engångsavgift).

6. nire431

nire431 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb

MINA ENHETER

Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb
    Platta:
    Samsung galaxy tab 3 10.1
    Varför ska man ens ha "skydd" på en mobil telefon? visst finns virus och saker till mobiler men stor är chansen att man får dem? Och vad ska dom såna fall göra inne i telefonen? Titta efter mina bokade möten jag har i min kalender? Titta på mina SMS? Måste vara en person med mycket lite liv som gör det sånafall. För finns väl ingen person som förvarar viktiga saker i en mobil som går att tappa bort / gå sönder.

7. mynta2004

mynta2004 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vart ska man ha sina viktiga saker då?
    På en lapp i plånboken?!

8. moody

moody Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

För många är telefonen ett arbetsverktyg och den innehåller därför "känslig" info så som jobbmail, anteckningar, drafts till arbetsdokument mm som man inte vill ska komma ut. Eller för den delen personliga foton som man inte vill sprida till vem som helst.

9. Etienne

Etienne Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    109

MINA ENHETER

Jag kör också Theft Aware. Det fungerar skitbra och är inte beroende av 3:e parter för att fungera. Förövrigt så är det nice att det är en engångsavgift på det hela och inte en subscription. Man betala per telefon man installerar programmet på.

Även om det i dagsläget inte går att köpa betalapps i sverige via market så kan man köpa Theft Aware direkt på deras hemsida: http://www.theftaware.com/

Jag råkade faktiskt helt ofrivilligt testa programmets funktionalitet när jag fick ett nytt SIM-kort från Telia för ett tag sedan. Även om det var samma telefonnummer på det nya SIM-kortet så reagerade Theft Aware ändå och skickade information om "stölden" + telefonens GPS-koordinater till morsan och tjejen.

10. goa200

goa200 Baby Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    162

MINA ENHETER

Flyttar tråden till frågor och support i apps

11. Etienne

Etienne Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    109

MINA ENHETER

Såg att man nu släppt Theft Aware 2.0 BETA till kunder som har tidigare versioner av appen. En intressant ny funktion är att appen "överlever" en factory reset om man har en rootad telefon, enligt utvecklaren.

Det kan nog vara högst intressant för många! (Tyvärr inte för mig eftersom jag själv inte kör rootat)

12. Brask

Brask Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    47
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon: