Mobil startar direkt

Diskussion i 'Blade' startad av Nisselox, 14 september 2011.

1. Nisselox

Nisselox Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Min zte blade började spöka igår kväll och har blivit rätt konstig när det gäller batteriet och att den startar av sig själv varje gång jag stoppar i laddaren eller har batteriet i.

Det spö regnade när jag var på väg hem efter skolan vid 1-2 tiden och den fick väl lite vatten på sig när jag hade uppe den o bytte låt o kollade vad klockan var, så antagligen är det därför detta har hänt, Men den började spöka cirka 6-7 timmar efter att jag hade kommit hem.

Det började igår vid 7-8 tiden då jag fick ett medelande och jag lyfte på bladen och den stendog och ville inte starta igen, testade sen o starta med laddaren i och då gick det men hade ett frågetecken på batteri ikonen.

jag plockade ur batteriet, minneskort och sim kort och la sedan telefonen på ett varmt ställe under natten och hoppades att det skulle gå över natten.

Sen nu idag efter skolan så testade jag igen och fick igång den efter jag hade testat torkat av batteriets poler (eller vad man kallar dem). Jag satte igång o ladda den direkt eftersom det stod att det var 10% batteri kvar och men då blev batteriet ett frågetecken igen och jag fick inte någon direkt uppfattning om det laddades eller inte. Testade då att starta om telefonen och märkte då att den gick igång direkt efter att jag stängde av den, så jag tog ut batteriet och satte i det igen och då startade den direkt när jag satte i det, men denna gången var batteriet på 46% men fick frågetecken direkt när jag anslöt laddaren.

Testade sen ladda ur batteriet helt så den dog och sen stoppa i laddaren o låta den laddas fullt utan o vara på, men den sätts på varje gång jag stoppar i laddaren och om jag drar ut den verkar den inte ha laddats något heller.

Någon som har några tips vad jag ska göra?

Ber om ursäkt om det blev lite mycket text eller om den är jobbig o läsa.

2. InZanity

InZanity Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Låter som att ditt batteri sagt upp sig imo

Also inlägg 100 :)