Mobil surf problem

Diskussion i 'X10 Mini/Mini Pro' startad av Forplay, 23 aug 2010.

1. Forplay

Forplay Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har fixat och trixat med telefonen i flera veckor och är snart i upplösningstillstånd. När jag fick telefonen och satte i mitt egna tre kontantkort så hämtade jag inställningarna och det fungerade bra ett tag.

Av oförklarlig anledning kan jag inte längre skicka mms och gå ut på internet. Sms fungerade inte heller men efter fem samtal till tre sa de att det var fel på min sms tjänst och de skulle skicka ut felavhjälpning. Det skulle ta två dagar men tog 9 dagar och två samtal för att påminna dem.

Nu ska det inte vara något problem enligt tre. Har skickat efter inställningar flera gånger. Skrivit in APN själv enligt denna sidas FAQ men inget fungerar. Har haft fri surf men förlängde inte en månad till i ch med att jag inte kommer ut på internet.

Provade att sätta i kortet i min sambos telefon också och det verkar inte fungera där heller.

Vet någon vad jag ska göra. Blir bara så himla trött på allt krångel.

2. Qrac

Qrac Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49
    Telefon:
    Nokia 8

MINA ENHETER

Telefon:
    Nokia 8
    Har du "datatrafik" aktiverat?

3. Forplay

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Datatrafik är aktiverat.

4. Istvan

Istvan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

En "klassiker" (som lösta mitt MMS-strul) är att skicka till sig själv, då hoppade mitt igång.
    Prova det om du inte redan gjort så.

5. Richi

Richi Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Jag gissar att felet ligger i sim-kortet då du har samma problem med en annan mobil.

6. ehnvis

ehnvis Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49
    Telefon:
    LG G5

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G5
    ROM:
    Orginal
    Nja det där stämmer inte, simkortet spelar endast roll om det hade varit problem att surfa på 3G då den kräver en annan kryptering/algoritm än på GSM. Nu när han inte kan surfa alls så beror det antingen på fel inställningar i telefonen eller att operatören inte tillåter data trafik på hans abonnemang. Jag tror på det senare.

7. Richi

Richi Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Han har 3 med andra ord så kan han inte använda GSM nätet. Har själv haft detta problem samt en vän och ett sim-korts byte fixade detta problem. Det kanske inte är detta som är felet men det kan vara värt att testa då det kostar inget.

8. Forplay

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Får ta och ringa ett samtal till 3. Är trött på att ingenting händer så jag har beställt nummer flytt till halebop istället och hoppas på att problemet löser sig då.