Tänkte vi kunde göra en lista med hur bra de mobila GPU:erna är. Helt enkelt en lista från bäst till sämst. Försökte hitta info om detta men finns inte mycket alls. Så ni som vet (jag vet inte) kan ju börja posta lite hur bra de olika GPU:erna är jämfört med varandra så ska jag försöka knåpa ihop en lista här i första posten.
När är det intressant att veta GPU:ns prestanda i sig själv? Är det inte intressantare att lista t.ex. mobilens GL-prestanda? Som t.ex. http://www.glbenchmark.com gör.
Om vi kör det på våra telefoner kan vi väl göra en lista här? Jag kör på min Atrix. BRB! EDIT, fuck, det är ju hur mycket som helst att välja på. Vad skall jag välja? <borttagen bild, vi kör nästa app istället>
Den skiten fick man ju inte se något resultat på... Kan vi inte alla köra detta?? https://market.android.com/details?id=com.aurorasoftworks.quadrant.ui.standard&feature=search_result EDIT: Atrix:
Hur fasiken kan Nexus 1 få så mycket mer poäng än Galaxy S? Btw fick 1256 poäng med min Galaxy S (har 2.2.1) men det är ändå mindre än Nexus 1.
Hahaha Roligt nära Bra telefoner både ock! Btw, installera Add Free Android efter du rootat telefonen så slipper du reklam.
Men hur gamla är ni egentligen? Det är inte coolt med höga poäng i benchmarks och särskilt inte i ett skitprogram som quadrant. Börjar likna 15-åringar som skryter om hur trimmade deras moppar är. Jag kan modda min SGS så att den slår både Atrix och X2. Med ext2 på alla partitioner och överklock är det tämligen lätt fixat med över 3000, men inte fan blir den snabb för det. Eller det måste den väl ändå bli förresten. Den har ju högre poäng, eller?
Det handlar väl snarare om en optimering. Jag pastade min snarare som en protest då flera icke originalare dök upp. Detta för att skapa debatten att luren ska vara i leveransmjukvara omoddad för att ett resultat ska användbart. Inget annat. // A
Det var ju tal om att TS ville ha en lista på mobiler sammansatt av oss här på forumet. Är det för mycket begärt då du är tvungen att klaga?