Mobilbyrån garanti-fråga

Diskussion i 'Off Topic' startad av TheLolligator, 6 mar 2013.

  1. TheLolligator

    TheLolligator Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 dec 2011
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Lämnade in min mobil till Mobilbyrån för två veckor sedan, Mobilbyrån är en auktoriserad service center för Nokia. Där dem säger att det ska ta 3-5 dagar för en reperation. Efter två dagar så får jag ett mail där det står
    "Denna vara skickas på externservice för bedömning då vi inte kunnat lokalisera vad som orsakar felet / inte kan åtgärda felet hos oss.
    Vi ber om ursäkt för detta och hoppas att det inte medför besvär för Er"

    Nu har den varit där i en och en halv vecka också. Har inte heller fått någon uppdatering under den tiden. Dåligt tycker jag.

    Varför ska dem skicka till en externservice för? Borde inte garantin täcka detta? Så jag får en ny mobil eller liknande?

    Mobilen var helt död bara. Startade inte eller liknande. Mindre än 12 månader gammal och absolut inga tappskador.
     
  2. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    15 752
    Mottagna gillanden:
    8 576
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Om verkstaden inte kan laga telefonen brukar den skickas till en annan verkstad, ofta tillverkarens egna. Där tas beslutet om den ska bytas ut eller om de kan laga den. Förutsatt att det är ett fel som täcks av garantin.


    Sent from my iPhone using Tapatalk 2