Jag köpte en Moto G5s plus för någon vecka sedan och sedan dess har jag krånglat med mobildata. I normalfallet går det inte alls att sätta på. Ibland fungerar det om jag startar om mobilen, någon gång har det fungerat om jag kopplar på flygplansläge 30 sekunder. Får jag igång mobildata hoppar den ur ganska snabbt. Jag har som mest varit uppkopplad i en knapp timme men oftast bara någon minut.
Jag har testat att sätta i sim-kortet i en annan mobil och det fungerade bra, åtminstone en och en halv timme. Konstigt nog fungerade min mobildata med ett annat sim-kort under samma tid. Idag var jag till affären och de bytte ut mobilen mot en ny och allt fungerade en knapp timme. Sedan hoppade mobildata ur igen. Jag lyckades få igång det igen men bara i några minuter. Sedan dess ingenting.
Finns det något jag kan göra? Telefonen är ju ny och mitt kort fungerar i andra telefoner. Kan det vara någon app som skulle kunna blockera mobildata? Har Motorola svårt med
Comviq? Något annat? Just nu vet jag inte alls vad jag ska göra.
Jag har inga problem att ringa, skicka sms eller koppla upp mig mot det fasta nätet. Och ja, jag har gott om mobildata.
Click to expand...