Mobilen ändrar nummer :-S

Discussion in 'Galaxy S - Allmänt' started by Emma-Lee, Feb 11, 2011.

1. Emma-Lee

Emma-Lee Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Har sedan två dagar ett väldigt konstigt problem med min telefon som jag hoppas få hjälp med. Det gäller ett endaste telefonnummer (till min pojkväns privatmobil) som automatiskt ändrar sig när jag skickar meddelanden till honom! Jag blir helt vansinnig och har varit på phonehouse idag och dom står helt handfallna och förstår inte heller vad det är som händer. Ska förklara lite mer precist:

I min kontaktlista har jag då min pojkväns privatmobil och jobbmobil inlagda och så långt ser allt korrekt ut. Skickar jag meddelande direkt från kontaktlistan fungerar det fint, men så fort en meddelandetråd skapats så ändras telefonnumret från 0735xxxxxx till 070735xxxxxx och inga fler meddelanden kan skickas (eller snarare så kommer dom inte iväg). Till jobbmobilen fungerar det hur fint som helst. Försöker jag sen ringa från numret som hamnat i "loggen" så hamnar jag hos en främmande människa (troligen den som har 070735xxxx då då).

Så - varför i hela friden gör min mobil såhär och vad gör jag åt det? Hoppas någon har någon lösning innan den åker i väggen :mad:

2. hackan

hackan Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

En sak du skulle kunna testa, men jag har inte råkat ut för något liknande själv så har svårt att veta om det fungerar.
    Testa att ta bort kontakten helt från telefonen OCH Google Contacts (om du synkar med Google-konto så finns kontakten troligen där också).

Fabriksåterställning brukar kunna lösa underliga problem, men se det som steg 2 eller 3 eftersom allt på telefonen rensas.

Emma-Lee likes this.
  3. dbn

dbn Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Har du ställt i så att privatnumret är angivet som "standard nummer" för kontakten? Om inte så borde problemet lösas om du gör det. Gå in på kontakten, gör ett långtryck på privatnumret och välj "markera som standard". Har du inget nummer markerat som standard kommer det "översta" numret på kontakten att användas i första hand.

4. Emma-Lee

Emma-Lee Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag vet inte varför problemet helt plötsligt försvann, men nu fungerar det som det ska. Kollade mina google-kontakter och där hade jag inga alls så det borde inte vart det. Har även alltid haft hans privatnummer som standardval så det var inte heller det. Kanske hade min mobil bara en dålig dag och jag är glad att den nu fungerar igen :-D. Hade dock varit intressant att veta vad det hela berodde på då dom på phonehouse aldrig hade sett något sådant tidigare dom heller hehe.

Tack för era svar och hjälp!
    Mvh
    Emma-Lee

5. Bjarne

Bjarne Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Ett framtida tips är att fråga här på forumet istället för att bemöda dig att gå ned till ThePhoneHouse, du lär få bättre och mer relevanta svar här. :)

6. aka_the_barf

aka_the_barf Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

jag har liknande men det gäller bara en kontakt. på kontakten står det daniel men när han riger eller jag ringer till honom så står det adam(vilket jag heter) har alltid varit så för mig oavsett inställningar. vad jag vet så har jag ingen kontakt som heter adam och den enda adam jag känner är jag själv. vet inte hur den kan fått tag i mitt fullständiga namn då även mitt efternamm är med...