Problem: Mobilen bootar om.. Trasig telefon?

Diskussion i 'G3 - Allmänt' startad av widde, 30 dec 2014.

  1. widde

    widde Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Satt i soffan häromdagen och slösurfade på min G3:a.. Rätt som det var så startade den om utan anledning.. Mobilen bootar upp igen för att efter några sekunder plötsligt starta om igen.. Tar ut batteriet en stund och försöker sedan starta upp telefonen igen.. Mobilen bootar om några sekunder efter att den startat upp.. Försöker några gånger till och efter ett tag så stannar telefonen vid bootloggan och dör därefter.. Nu startar alltså inte telefonen ens upp längre, utan fastnar vid bootloggan för att sedan självdö efter en stund.. Mobilen har aldrig bootar om sig själv innan är väl värt att notera. Batteriet är mer än halvladdat..

    Vad kan jag göra åt detta? Bara att skicka iväg till reparation lr?

    Jag har testat att ta ut både simkort och minneskort utan någon som helst skillnad (tyvärr).

    Tack på förhand!
     
  2. wargreymon

    wargreymon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2012
    Inlägg:
    1 878
    Mottagna gillanden:
    530

    MINA ENHETER

    Låt den ligga på laddning ett tag och se om det hjälper. Annars verkar något mysko ha hänt så du får skicka in den.
     
  3. bobalm

    bobalm Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 dec 2012
    Inlägg:
    694
    Mottagna gillanden:
    141

    MINA ENHETER

    Fick du nån ordning på det?

    Råka ut för nåt liknande idag.
    Drog ut luren från laddaren, satt på wi-fi och då startar den om sig, botar upp och efter några sekunder botar om och så håller det på.
    Till sist lyckas jag stänga av den och startar den igen då slutade problemet.
     
  4. widde

    widde Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Nej, har tyvärr inte lyckats starta upp den igen. Just nu ligger den på hyllan, fick ta fram min gamla Sony Xperia S så länge.. Har haft för mycket att göra så har inte hunnit kolla mer på den.
    Jag har laddat telefonen och haft batteriet ur en hel natt men den kommer inte längre än till bootloggan i vilket fall som helst. Kom helt plötsligt, så vet i tusan vad som gått snett i telefonen?
     
  5. cdrw

    cdrw Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 mar 2012
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Precis samma sak hände mig för två dagar sen, går fortfarande inte att starta men kommer förbi LG loggan nu och fastar direkt efter på en mörk skärm medan led lampan blinkar i olika färger. Blir att lämna in den på reperation antar jag. Något nytt om din telefon?
     
  6. widde

    widde Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Jag försökte ladda min telefon igår (när den var avstängd) och det dyker då upp en batterilogga med en animering i som normalt ska snurra, men den hänger den med sen hänger sig hela telefonen.. Händer absolut inget när jag rycker ut laddkabeln och håller in power-knappen.. Fick rycka batteriet på den. Testade att starta mobilen.. LG-loggan kommer upp och därifrån kommer jag ingenvart.. Verkar som mobilen hänger redan där..
     
  7. cdrw

    cdrw Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 mar 2012
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Ok tråkigt att höra. Jag lämnar in min telefon idag hursomhelst, får se hur långt tid detta tar..