Problem: Mobilen går in i USBläge utan sladd samt billäge hela tiden?

Diskussion i 'Galaxy S2 - ROM-filer och utveckling' startad av ttfest, 17 okt 2011.

1. ttfest

ttfest Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 15

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 15
    Telefon 2:
    Samsung A54 5G
    Platta:
    iPad Air 4th gen 2020
    Hej! Min S2a har blivit heeelt knasig. Den funkade fint med olika roms till en början men sen så började det gå utför... Jag hade kört Checkrom 5.5 final ett bra tag och det funkade fint, men sen så började telefonen hänga sig så jag var tvungen att ta ur batteriet. Efter 3 gånger så fick jag nog och flashade foxhound 2.2.

Nu blippar den hela tiden över att usb kopplas till och från, även fast ingen sladd är i. Den låser även upp sig själv och går in i något billäge som jag inte kan avaktivera..hoppar in och ut ur det konstant. Testat att ta bort samtliga saker som har med röstkommandon att göra. Notera att det tar tid/måste starta om den för att kunna ladda den via vägguttaget.. Annars äre usb från datorn som gäller.

Några tips?

Gör alltid full wipe mellan byten utav roms.

2. Kame_boy

Kame_boy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Det verkar finnas ett par olika orsaker till problemet och det finns många föreslagna lösningar. Fick problemet själv och löste det genom att rensa i microUSB-porten men andra har sagt att problemet har varit en bugg GO SMS Pro t.ex.

Här finns lite mer att läsa

https://swedroid.se/forum/45676-min-sgs2-tror-den-laddar-och-gar-i-car-mode.html

starts vlingo and goes to car mode - xda-developers

Har länkat till fler trådar i dom trådarna.

Men ett enkelt ingrepp är alltså att börja med att göra rent där med t.ex. en tandpetare. Några säger att man ska "böja upp" den där metallbiten lite försiktigt.

3. emptypockets

emptypockets Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7
    Telefon:
    LG G4

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G4
    Info:
    Nova Launcher

Jag hade samma problem för ett tag sen och jag löste det genom att rengöra USB uttaget med en gammal tandborste samt böja själva usb kontakten aningen uppåt med en smal skruvmejsel. Har inte haft problemet sen dess.

4. JonasE

JonasE Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

+1 på att rengöra usb-kontakten

5. ttfest

ttfest Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 15

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 15
    Telefon 2:
    Samsung A54 5G
    Platta:
    iPad Air 4th gen 2020
    Tack för alla svar! Löste det faktiskt genom att blåsa ett par gånger med samma kraft som vargen när han blåste ner grisarnas hus ;)