Problem: Mobilen går inte i Viloläge efter 100% uppladdad

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av VoKEy, 24 jul 2012.

1. VoKEy

VoKEy Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej

Har ett problem som är mycket störande. Har letat men kan inte hitta någon med samma problem. När jag sätter i telefonen för laddning på kvällen och den har laddad klart till 100% så går den ej tillbaka till standby läge. Så varje morgon man vaknar så är hela telefonen tänd och igång. Är det någon med samma problem som vet hur man ställer gör så den går i standby igen när telefonen blivit fulladdad.
    Ja jag har testat factory reset utan att det har hjälpt.
    Kör allting orginal på telefonen.

Tacksam för svar.

2. brobjo

brobjo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    47

MINA ENHETER

Låter inte osannolikt att du har generalfelet med USB-kontakten. Min tändes hela tiden och trodde att den var i carmode/dockad när jag laddade den (även annars)

3. Arbu11

Arbu11 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    335

MINA ENHETER

Mjo, delar din tanke lite grand där... Låter dock som ett mysko fel men XD Eftersom att en Factory Reset inte hjälpte så bör vi nog nu i början fokusera på Hårdvaran...

Fråga till trådskaparen: Brukar du komma in i "Vlingo Voice Service" eller vad det heter när du klickar på Hemknappen en gång (när den egentligen ska komma upp vid dubbelklick)... Isåfall låter det absolut som fel på USB-kontakten i telefonen...

Kolla även om det är någon app som ligger i bakgrunden och håller på... Kolla i aktivitetshanteraren och installera någon app som kollar om något ligger i bakgrunden och väcker din mobil...

4. VoKEy

VoKEy Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nej den brukar inte gå till Vilingo Voice Service när jag trycker en gång. Men nu när ni säger att USB kantakten kan spöka så är det nog så. Hade fel innan med att den gick in i USB läge som att den var kopplad till en dator fast jag hade den i fickan med det gick bort efter jag gjort rent kontakten och uppdaterade till ICS i samma veva. Jag får testa att göra rent kontakten igen och se om det hjälper.
    Tack för svar

5. VoKEy

VoKEy Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nej den brukar inte gå till Vilingo Voice Service när jag trycker en gång. Men nu när ni säger att USB kantakten kan spöka så är det nog så. Hade fel innan med att den gick in i USB läge som att den var kopplad till en dator fast jag hade den i fickan med det gick bort efter jag gjort rent kontakten och uppdaterade till ICS i samma veva. Jag får testa att göra rent kontakten igen och se om det hjälper.
    Tack för svar

6. brobjo

brobjo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    47

MINA ENHETER

Japp då är det nog det!

7. th0car

th0car Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Hjälpte det med en rengöring?

Jag har samma problem, men har noterat att det faktiskt spelar roll vilken laddare som används. När jag kör med den original-laddare som levererades med telefonen så uppstår inte problemet. Om jag däremot laddar telefonen i min tredjeparts-docka eller med en annan laddare än original hittar jag telefonen med skärmen på flera timmar efter att laddningen nådde 100% och trots att min skärmtimeout är 60 sek.

8. VoKEy

VoKEy Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nu har jag lämnat in den på lagning och dom har bytt ut USB kontakten och då funkade det i ca 1 månad och nu är det samma igen. Jävligt irriterande. Får lämna in denna igen utan att göra en reset så dom får se problemet.

9. brobjo

brobjo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    47

MINA ENHETER

USB-kontakten är skitkass, den är otroligt kännslig, man måste sätta i/dra ur den försiktigt och rakt in/ut, annars riskerar man att något rör sig lite inne i den och det blir kortslutning. Been there, done that...

10. klauzer

klauzer Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag har samma problem dock är skärmen avstäng. Det jag får göra är ta ut batterier i några minuter och sen stoppa in den igen. Efter det så går den i viloläge. Lite jobbigt om man har ett skal.