Problem: Mobilen hänger sig/ appar slutar svara...

Diskussion i 'Xperia S - Allmänt' startad av ville525, 26 dec 2012.

1. ville525

ville525 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Min SXS har börjat krångla massor nu. Den hänger sig, appar slutar svara och den laggar.
    Detta kan hända när som helst, inte bara vid tyngre användning. Inte säker på om det var efter senaste uppdateringen eller om det började tidigare. Har redan försökt att återställa den och problemen kommer även då, när den är helt tom (Beror alltså inte på någon app).
    Har funderat på att installera CyanogenMod eller någon annan rom istället (om det finns någon stabil), men vill inte bli av med garantin.

Någon annan som har de här problemet eller vet vad det beror på? Kan det vara min mobil som det blivit något fel med?
    Har ju som sagt kvar garantin så om det inte går att lösa får jag väl se vad affären säger.

Last edited: 26 dec 2012
  2. Goldie

Goldie Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Jag har fått det problemet också den hänger sig 2-3 gånger om dagen och man blir tvungen att tvinga fram en omstart.
    Jävligt jobbigt börjar det bli nu. Min mobil är köpt via 3 så jag kan ju inte slänga in nån annan rom heller i och med låst bootloader :(

3. Galaxy

Galaxy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Jag har provat många custom ROM baserade på Stock firmware (.45, .50 och .55) och alla möjliga olika kernels och alla visar dessa symtom efter ett tags användande, speciellt vid hårt användande. CM10 har jag inte använt mer än 2-3 dagar så jag kan inte säga hur den kommer bete sig efter ett tag. Hela 1GB minne men det verkar inte räcka långt... Helt vansinne!

Skickat från min LT26i via Tapatalk 2

4. dragontrumpetare

dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Mm... har ni gjort en helt ren återställning för har ni inte testa de gör det? Annars är det troligen något fel i hårdvaran. För mjukvaran är troligen det mest stabila i luren.

5. ville525

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har gjort återställning genom PC-Companion om det är det du menar. Eller finns det andra sätt?

6. dragontrumpetare

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    finns två program att göra återställning med. Den du redan nämt och SUS. Sedan när du återställer är det bra å veta vilken återställningsmetod du använt.
    1. Ren återställning/Fabriks inställningar
    2 Reparation/Behålla inställningar och appar.

Det är den första du skall göra. möjligen enklare med SUS.

7. ville525

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det jag har gjort är en fabriksåterställning.

Vilken version av Xperia Home har ni och hur mycket ram har ni ledigt/sammanlagt?

8. dragontrumpetare

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Jag har den nya versionen som läckte i min. Fungera utöver förväntan bra. Har heller inte haft de problemen som du pratar om. Jag har haft konstiga andra buggar, som bilder som skriver över varandra o s v. Hack i musiken om man surfar. Det sistnämda har däremot minskat med läckta. .runt 260Mb å inga problem just nu iallafall.

9. ville525

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Okej. Körde också med den läckta launchern förut. Jag testade dock igår att avinstallera alla uppdateringar från Xperia Home, och efter det har den inte fryst helt nån gång i alla fall. Den jag har nu heter 4.0.3.A.0.13.

Jag ligger oftast runt 160mb ledigt ram. Hack i musiken har jag haft men det har blivit bättre för mig också, även utan nya launchern.
    Men har du något problem med tangentbordet? Det händer ganska ofta att det tar ett tag för det att komma fram och ibland är det väldigt efter när man skriver.