Mobilen hittar inte simkort/mobilt nätverk.

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av crojl, 9 maj 2011.

1. crojl

crojl Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

Rootade min telefon igår för första gången och efter det så har det strulat till och från, att han inte hittar simkortet. Man kan inte söka på nätverksoperatör eller skriva in någon APN, så man kan varken ringa/sms och( simkortet fungerar i andra telefoner.

Kör på Cyanogenmod 7,0,3 och uppdaterade till nyaste radio(32.56.00.32U_5.17.05.08) nyss men vart ingen skillnad.
    Om jag wipear telefonen på allt så den blir helt återställd så tror jag att den går igång igen men som sagt är inte så sugen på börja från noll hela tiden..
    Vet nån vad som kan strula??

Tror inte det beror på damm eller något har då blåst och tycker inte att det ska glappa i simhållaren heller eftersom det fungerade innan rooten.

/crojl

Last edited: 9 maj 2011
  2. Slajk

Slajk Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    133

MINA ENHETER

Testa med en annan rom så du vet om det är hårdvarufel eller mjukvara.

3. crojl

crojl Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag tror jag har löst det, fungerar iaf nu.
    Jag hade bockat i Disable lockscreen i Cyanogen inställningarna för jag kör med widget locker men när jag bockade ur den så kom det upp direkt om pinkod och har fungerat sen dess.

Hade prövat med Leedroids rom men var likadant där så det var lite konstigt, men får se om det bara var ett tillfälle att det började fungera igen:)