Problem: Mobilen inlämnad 2ggr på 2 veckor

Diskussion i 'Galaxy Note - Allmänt' startad av locktail, 30 sept 2012.

1. locktail

locktail Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Min mobil fick ett frispel och tyckte det var roligt att starta om sig helt sonika (även då jag inte rörde den). Detta hände kanske 5-7ggr per dag!!

Lämnade in mobilen på Service på Telenor och fick tillbaka den efter ca 10 dagar. Redan andra dagen efter jag fick tillbaka den, hände det igen!! startade om sig helt random i tid och otid.

Har nu lämnat in den IGEN med samma fel beskrivning.

Får se om det blir bättre när jag får tillbaka den.

OM det händer igen en tredje gång ska jag kräva en ny, alternativt en annan mobil och betala mellan skillnaden om det är så. Nu om Telenor går med på detta. Men brukar ju vara så "om samma fel uppstår 3ggr så ska butiken ersätta varan eller liknande produkt"

Var även för kanske 4 månader sedan så ville min mobil ladda sig, trots att jag inte hade laddaren i. Men när den laddade sig självmant så kom det upp ett meddelande som sa "laddningen pausar pga för högspänning"!

Mycket märklisch!?

Men men, får se vad som händer med min kära Note som vart min trogna tjänare sedan början av December förra året.

2. Trevlig

Trevlig Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    44

MINA ENHETER

det måste vara samma fel 3 gånger, så ditt problem med laddningen kan du tyvärr inte räkna in, annars stämmer allt du sa.

3. danwhistler

danwhistler Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    70

MINA ENHETER

3 gånger samma fel ELLER 4 gånger olika fel, så in med din igen så är du i hamn för att kunna söka kredit för den!

4. Trevlig

Trevlig Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    44

MINA ENHETER

Källa på 4 gånger olika fel? aldrig hört förut.

5. Solander

Solander Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag hade samma grej att min mobil startade om sig i tid och otid. Mitt i kundsamtal m.m. Lämnade in den hos PhoneHouse och fick tillbaka den fungerande. :)

NU har dock den börjat tappat mottagning i tid och otid istället.. Ska nog ringa Samsung.

6. Mikdroid

Mikdroid Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Om man lämnar in den för ett fel som serviceverkstaden sen inte kan konstatera - tre gånger - kan man fortfarande kräva en annan telefon eller ny då?

7. S-Droid

S-Droid Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    752

MINA ENHETER

Du kollade inte om det var batteriet som glappade?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

8. locktail

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Aldrig att jag skall behöve peta in papper eller annan skit för att batteriet glappar, ska det behövas så är mobilen sönder = lämna in och få fixat.

Att stoppa in papper i mobilen var något man gjorde när man var 14 och hade Nokia 3330, det är INTE ok i dagens läge. Har jag en produkt ska det funka utan massa ghetto mods.

Får jag mobilen tillbaka med texten "glapp i batteri", så har de konstaterat felet och skall åtgärda det. Inte fan säger de åt mig att fixa det själv.

Och köpa nytt batteri skall inte behövas av mig, för om det glappar kan det vara "ramen" batteriet sitter i som fått en stöt eller liknande som har skapat glappet, då får de fixa "ramen".

Är mobilen trasig eller på något sätt inte funkar som den ska, ska det fixas. Du godtar ju inte att din tv glappar i HDMI porten och fixar det med papper eller annan ghettomod!...

Min Mobil har nu iaf skickats vidare från Telenors service till "extern" service, antagligen Samsungs egna. Lämnade in den förra söndagen och skickad till service i måndags.

Sandhög gillar detta.
  9. S-Droid

S-Droid Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    752

MINA ENHETER

Vad jag menar utan att få en roman till svars är: hade du kollat så hade du vetat och kunnat talat om det, sa inte att du skulle acceptera det

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

10. locktail

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Du får ursäkta mig S-Droid.

Hade en crappy dag på jobbet så gick min frustration ut över dig och det var inte alls menat. Så jag ber om ursäkt för detta.

Imorgon så har min Mobil varit ifrån min ägo i 14dagar. Så skall till butiken och höra med dom, och har dom inte min mobil så blir det att spänna munlädret åt dom.

11. Pinnacle

Pinnacle Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    227
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Inte för att det är direkt relevant men jag köpte en HTC Desire i en Teliabutik i Stockholm för en herrans massa år sedan, denna telefon lämnades in i samma butik för garantireparation efter ca 6 månader. Jag fick vara utan telefon läääänge och det slutade med att jag lyckades häva mitt köp och få alla pengar tillbaka då varken butiken i fråga eller deras servicepartner kunde säga var min telefon var.

Mycket bra kundservice av Teliabutiken måste jag säga.

Vad jag menar är att det bara är att stå på sig och gärna prata direkt med butikschefen då säljarna/butikspersonalen tyvärr inte alltid kan göra så mycket.

Sent from my totally awesome GNote II

Last edited: 12 okt 2012
  12. locktail

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Fick tillbaka telefonen fredagen den 12/10. Då hade den varit inne på reperation i 14 dagar precis. Nu har jag haft mobilen sedan dess, MEN..... Samma fel återstår. Startar om sig ca 3-5 gånger per dag eller stänger av sig så märker man detta när man ska kolla klockan. Så har den varit avstängd på obestämd tid.

Hade även telefonen liggandes bredvid datorn när jag satt där, helt plötsligt så ser jag att den startar om sig och då hade jag ca 70% batteri på den.

Har "mönster" lås på den så den har inte öppnat sig själv i fickan, testade även med lösenord lås men detta hjälpte inte. Utan den startade om sig.

Så nu ska jag till butik och kräva ny vara! Likadan alternativt annan produkt och kolla mellanskillnaden.

13. locktail

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

NU!

efter ca 2.½ månad senare, 4 inlämningar så gick reklamationen igenom!

Fick en ny Note men kunde byta till en S3 om jag betalade 1000kr, eller en Note 2 (som de skulle få in på lager efter nyår) för 2000kr. Nu hade jag inte pengar till att byta men det gör inget.

Gillar min "nya" Note, har märkt att hårdvaran har uppdaterats. Pennan har fått nytt färgschema (är nu grå på knappen så man hittar den lättare) samt att jag tycker att det var tightare när man satte in batteriet. I min förra kunde man i princip lägga batterier i backstycket och sedan skaka mobilen så ramlade batteriet på plats, nu var jag tvungen att pressa in det i bakstycket.

Läste precis på SweD framsidan om Samsung Note 2 säkerhets miss angående att appar kan komma åt vital information. Vilket gör mig glad att jag inte valde Note 2 just nu. Men kommer antagligen köpa en Note 3 eller så när den kommer.

Men som sagt, efter mycket strul med Telenor samt ett antal mils körande fram och tillbaka till butiken är nu allt fixat.

14. Lasse58

Lasse58 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    731
    Operatör:
    Comviq Halebop
    Telefon:
    S25 12/256

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq Halebop
    Telefon:
    S25 12/256
    Härligt att det löste sig. Läser man kommentarerna efter artikeln så verkar det ju tyvärr även gälla Note I:cry:

15. HakanF

HakanF Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro
    Platta:
    HTC Nexus 9
    Platta 2:
    Samsung galaxy TAB (P7500)
    Du testade aldrig att helt enkelt bara rengöra USB kontakten på telefonen? Jag hade problem med att min telefon bara startade om sig. Startade svoice. Gjorde allmänt konstiga saker. En tops och en fin rengörning av USB kontakten på telefonen och det har aldrig hänt igen.