Fråga: mobilen knastrar och sprakar när jag ansluter den till datorn. Bör jag oroa mig?

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av harull93, 1 dec 2012.

1. harull93

harull93 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    62

MINA ENHETER

Som sagt så börjar min mobil knastra och spraka när jag anslutit USB-sladden till datorn från mobilen. Detta fenomen uppstår ej när jag laddar mobilen via vägguttag, detta är endast när datorn är inblandad.

Så vitt jag vet så blir inte mobilen något överhettad och jag märker inga fel när jag använder den, men det är helt klart oroande. Bör jag undvika att ansluta den till datorn eller är det någon annan med liknande problem som kanske har något förslag? Detta 'problem' har alltså uppstått under tiden jag haft min mobil, den har inte alltid varit såhär.

Tack på förhand!

EDIT
    En rätt målande beskrivning över hur det låter: föreställ er en sån där gammal vattenkokare som man ställer på spisen, som börjar pysa när vattnet är tillräckligt varmt. Ett sådant läte fast i mycket lägre ton.

2. Arbu11

Arbu11 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    335

MINA ENHETER

En fråga bara... Har du prövat en annan kabel och en annan dator? :)

3. indika

indika Custom Android Super Moderator

Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Vad är det som låter i själva mobilen? Batteriet? Högtalaren? Anslutningen mellan sladd och telefon?

Fungerar andra USB enheter i datorn? Gäller detta alla USB portar i ditt chassie?

plus det som Arbu11 frågade :)