Problem: Mobilen krånglar, tappar täckning stup i kvarten?

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av pikkilini, 13 mar 2012.

1. pikkilini

pikkilini Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Hej,

Mobilen har fungerat bra i cirka 1½ månad med den romen jag körde, men helt plötsligt har den hela dagen varannan minut börjat tappa täckning. Från att vara Tele2 till Only emergency calls till Sweden 3g för att sedan hoppa igång på Tele2 igen. Utan att jag rör mig.

Detta sker varannan minut som sagt. Efter att ha tappat täckningen ett par gånger så bootar den om sig och vill att jag ska knappa in pinkoden igen.

Jag har rensat mobilen via CWM och flashat om den till en nyare ICSrom utan framgång. Kan väl nämna att ingen app har installerats sen, ja förra fredagen. Jag har verkligen ingen aning vad jag ska göra, är det någon som har något förslag uppskattas det enormt!

EDIT: Provade med ett nytt kort, Comviq kontantkort och samma sak sker...Provade därefter med ett halebopkort och där är det samma sak.

Last edited: 13 mar 2012
  2. bvb

bvb Solbränd Android Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 419
    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop
    Platta:
    Apple iPad Mini
    Övrigt:
    Chromecast x6
    Vilken ICS rom kör du? vilken version?

3. pikkilini

pikkilini Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Kör ICS Slim version 2.8 nu.

Hade 2.6 tidigare som fungerade utan problem i flera veckor.

Lyckades förövrigt fixa problemet tillfälligt genom att bocka i att mobilen ska köra endast 2G nätet... Jag hoppas någonstans att det löser av sig själv imorgon annars får det bli att beställa ett nytt kort (detta simkort är 2 månader gammalt)

EDIT: Precis som jag hoppats på så löste problemet sig själv :)

Last edited: 14 mar 2012