Mobilen kraschar efter Froyo update

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av marwall, 1 augusti 2010.

1. marwall

marwall Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Fick precis min Froyo uppdatering.
    Efter installationen när mobilen startade upp så fick jag varningsmeddelandet "Sorry! Process system is not responding". Den startar om sig var tredje minut. SD-kortet hittas inte, Wifi funkar inte och det står att jag inte har någon mottagning.

Är det möjligt att ominstallera 2.2?

2. lildude

lildude Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Har precis samma fel! Vore tacksam om någon med kunskap kunde hjälpa oss. :)

3. lildude

lildude Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Har någon nån aning om hur detta problem ska lösas? Köpte telefonen från katshing, olåst. Testade att installera om froyo manuellt, installationen slutfördes men verkar ha misslyckats igen. Problemet kvarstår och telefonen startas om hela tiden och minneskort + simkort hittas ej. Wifi funkar heller inte.

4. jaderlund

jaderlund Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Har nästan samma sak, tog emot uppdateringen via wifi och den började att installera. Nu står den bara på HTC och vit bakrund, vibrerar någon gång var 20min men inget händer.. Hjälp!

5. lildude

lildude Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Det är fan inte roligt. Har inte rootat telefonen eller modifierat den på något vis och endå kan man inte installera en uppdatering utan problem?

6. Sipan

Sipan Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tja, jag installerade froyo idag och ångrar att jag gjorde det, det verkar som att många här ändå får igång sina telefoner, min kommer inte ens till startsidan, den startar upp till HTC logon med den vita bakrunden, sen stängs den av och startas om igen. Jag har prövat göra en recovery och även en återställning av telefonen men problemet kvarstår fortfarande. Det känns extra surt när jag vet att allt i telefonen nu är borta också pga av återställningen.

Jag har mailat HTC och ska ringa dem imorgon och kolla hur dem ska lösa detta, jag orkar verkligen inte skicka in telefonen, bör finnas något annat sätt.

7. lildude

lildude Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Det fixade sig för mig efter att ha installerat om froyo manuellt tre gånger! :)

Jag använde mig utav denna fil:
    http://liveimage.htc.com/OTA_Bravo_Froyo_HTC_WWE_2.09.405.8-1.21.405.2_release4dua3bcrut4wrv30.zip

och dessa anvisningar:

1. Download the Android 2.2 firmware for the Desire (länken ovan)
    2. Rename the file update.zip and copy it to your microSD card via USB. [Note: make sure the file is named update.zip and not update.zip.zip.]
    3. Power down your Desire
    4. Hold down the “Volume Down” button as you power the phone back on.
    5. A screen should appear showing your phone’s system searching for various files. Scroll down to “recovery” and press the “Power” button.
    6. When you see the triangle with an exclamation point symbol, press the “Power” and “Volume Up” buttons at the same time.
    7. From the menu that appears, select “Apply sdcard:update.zip.”
    8. When the screen displays “Install from sdcard complete” select “reboot system now” and wait for the phone to power back up.

Så nu har jag en fullt fungerande Desire med froyo. Behövde inte göra factory reset så har alla inställningar och apps från 2.1 kvar!

8. Sipan

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag får det inte att fungera, ska jag lägga över rar filen i någon speciell mapp på SD kortet? ska jag packa upp den innan jag för över den?

EDIT: Funkade nu! :) tack för infon!

Last edited: 2 augusti 2010
  9. adsa

adsa Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

hur gjorde du, jag kommer inte dit man ska välja att andvänta sd kortet, direkt efter recovery kommer jag till vita skärmen med HTC loggan? :ehm:

EDIT: Nu hittade jag det, hade inte USB kabeln i, och då behövde man vänta ett tag tills det stod något i stil med HBOT usb boot eller liknande :)

Last edited: 2 augusti 2010
  10. Sipan

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag lyckades aldrig med usb sladden direkt till telefonen faktiskt, jag använde mig av en SD kortläsare via usb för att föra över rar filen.

Jag märker att jag inte kan installera filer från Market, telefonen gör omstarter när den ska installeras och allt avbryts, någon mer med detta problem?

11. Pugo

Pugo Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Stort tack för informationen Lildude! Jag och min flickvän uppdaterade våra telefoner igår och hennes fastnade i precis samma limbo som andra drabbats av här. Efter att ha lagt update.zip-filen på SD-kortet via en Micro-SD-adapter och sedan startat uppgraderingen via bootloadern så funkar telefonen åter fint och vi slapp en massa strul support och garantistrulande.

12. Nilss2

Nilss2 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Är det en svensk uppdatering som det är länkat till?

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

13. lildude

lildude Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Yes, tror den gäller för alla språk. :) Funkar på min Svenska iaf!

Har inte problem med mitt market, allt verkar flyta på som det ska. Testa reboota ett par gånger kanske?

14. it-slav

it-slav Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har samma problem och lyckades starta recoverymode, -> triangel med utropstecken,uppdaterar med update.zip filen enligt ovan.
    Telefonen tuggar ett tag sen starta den om med triangeln och utrupstecknet.
    Jag gör ett nytt försök och får återigen triangeln med utropstecken. Har kört detta ett tiotal ggr utan ngn skillnad.

Jag har ringt till HTCs support och deras svar var att det bara var att skicka in på reparation.

15. it-slav

it-slav Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nu har jag lyckats få ordning på det, jag postar lösningen på min blogg:
    http://www.it-slav.net/blogs/2010/08/03/my-experience-with-installing-android-2-2-froyo-on-htc-desire/