Mobilen laddar ibland, glappt eller mjukvarufel?

Diskussion i 'X10 Mini/Mini Pro' startad av StarDust, 7 jul 2011.

1. StarDust

StarDust Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Min tjejs mini pro har slutat ladda korrekt. Jag gissar på glappkontakt men det verkar vara lite lurt för ibland räcker det med omstart av mobilen. Jag hoppas bara på en factory reset och problemen är lösta men om någon känner till dessa problem med denna mobil, meddela gärna. Jag är som sagt inte så insatt i mini pros värld, det är min tjejs mobil.
    Tack!

2. simpleminds

simpleminds Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Nja, att en omstart gör skillnad vet man inte då det likagärna kan vara slumpen. Detta med antagandet att du inte har försökt flera gånger innan restart, vilket låter korkat nu när jag tänker på det. Eller?

Jag skulle ändå vilja säga glapp. Om en factory reset via SEUS inte funkar är det nog inte mycket man kan göra åt den, jag har haft glapp-problem och flashar ofta, men det problemet har kvarstått.

StarDust gillar detta.
  3. joeyt

joeyt Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Min dotter har en Pro som börjat glappa för 2a gången på kort tid, bara att lämna in IGEN.

4. Blodsvente

Blodsvente Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Precis som du själv skriver - den glappade i laddningen, men så fort man startade om den, så gick laddningen igång som den ska.

Min frus x 10 mini pro har varit inne på service hos Anovo (jävla klåpare) 2 gånger för exakt samma fel. Efter första gången påstod de att de bytt usb-porten i telefonen men problemet kvarstod.

Andra gången den var inne så bytte de laddare. Ta i trä, men telefonen har inte det problemet lika påtagligt längre. Istället kom den tillbaka med andra fel. Kameraavtryckaren fungerar inte längre = går inte ta bilder. Dessutom har dom lyckats med något på det fysiska tangentbordet då Space bara funkar om man trycker hårt, exakt i mitten på tangenten. Det är också någon närliggande tangent som helt slutat fungera.

Helt otroligt. Är så less på det så jag starkt funderar på att bara köpa en ny telefon till henne - och ni kan nog alla räkna ut att det inte blir en SE... :(

5. x10_minipro

x10_minipro Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    115
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Xiaomi Pocophone F1

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Xiaomi Pocophone F1
    ROM:
    ParanoidAndroid
    Har hänt flera gånger på original rom att laddaren slutat funka och en omstart har alltid funkat för mig... kanske inte glapp trost allt?

6. Snusdus

Snusdus Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    259

MINA ENHETER

Min slutar ta emot laddning den med dock funkar det efter omstart..