Mobilen laggar efter 2.1

Diskussion i 'Xperia X8' startad av TookieJar, 29 nov 2010.

1. TookieJar

TookieJar Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Efter jag uppdaterat mobilen till 2.1 så märkte jag att mobilen laggade mer, känns bara som om menyerna laggar när man scrollar ner eller upp och på sms så laggar det när man trycker på bokstäverna, är det bara min eller är det så på alla?

2. HCP

HCP Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Även jag reagerade på scrollen, men vet inte om min laggar riktigt, den är snarare okontrollerbar.
    SMS har jag inte koll på då jag inte använder det.

Tangentbordet i allmänhet tycker jag blitt snabbare, att det inte fastnar kvar som det gjorde innan 2.1

3. Jani

Jani Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    57
    Operatör:
    GiffGaff

MINA ENHETER

Operatör:
    GiffGaff
    Själv så har jag inte märkt så mycket av att den laggar. Webbläsaren känns mindre rapp än i 1.6.

Tangentbordet har blivit snabbare och så som jag ville ha det. SMS fungerar klockrent.

4. Nilschen

Nilschen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Min har bara blivit snabbare av 2.1.

5. karlssson

karlssson Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Det är brukligt att man gör en systemåterställning efter programnedladdning.För att lägga bitarna på plats så att säga.Det raderar dock det mesta därför gör man den direkt efter uppdatering. Vertyg/sekretess/återställ standardin.:cool:

6. Nilschen

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det här förstår jag inte riktigt. Mobilen blir väl "systemåterställd" efter uppdateringen? Alla program/inställningar behöver man lägga in på nytt. Däremot kanske många inte bryr sig om att stänga av och starta om telefonen. Detta kan vara ett tips!

7. TookieJar

TookieJar Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag gillade i webbläsaren när tryckte på skärmen och drog upp för att zooma, men nu måste man ju klicka där nere på + och -, gillar inte det...
    Och för tangentbordet så blev den snabbare när jag gjorde så att den inte vibrera när man tryckte på nån bokstav

8. karlssson

karlssson Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Jag har också alltid ansett det vara en myt. Men efter uppdat av 10mini funkade ej gps.Gjorde en återställning.Blev rappare och fungerand gps.Det kostar så lite att göra. so what.:cool:

9. Nilschen

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja, om man har problem så kan man ju alltid testa, det håller jag med om. Jag ser dock inte att det skulle behövas utav alla efter en update.

10. martin3

martin3 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Jag gjorde en systemåterställning före uppdateringen, troligtvis påverkar det ingenting, men det tar ju inte många minuter att göra.