Problem: Mobilen låser sig?

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av oxpo, 15 november 2011.

1. oxpo

oxpo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Jag har ett problem med min SGS2. Någon gång då och då (ungefär en gång i veckan), så går inte telefonen att låsa upp. Skärmen är helt svart, men om man trycker på volymknapparna så hör man de toner som normalt hörs, när man höjer och sänker ringvolymen.
    Om man kopplar i laddaren, så hör man signalen för ikopplad laddare, men det går inte att få igång skärmen. Jag provade idag, när jag råkade ut för detta, att ringa till telefonen. Signalerna gick fram (i den uppringande telefonen) men inte ett ljud hördes från min telefon. Efter en tvångsavstängning, så fanns ingen information i loggen om att något samtal hade kommit in till telefonen. Telefonen kör original ROM 2.3.5 och är rootad med cf-root, samt att jag kör Go Launcher Ex.

Är det någon annan som har samma problem, och är det ev någon som har kommit på en lösning?

Jag har sökt på forumet, men inte hittat någon med samma problem (i och för sig så är sökfunktionen dålig), samt att jag har läst alla trådar i SGS2-forumet sista månaderna.

/oxpo

2. Akillles

Akillles Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    413

MINA ENHETER

En handling som brukar lösa de flesta problem är en omflashning med originalrom och sedan en factory-reset.

3. oxpo

oxpo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Jag har gjort en factory reset, men problemet kvarstår. Jag kanske också ska nämna att jag använder Livelocker.
    /oxpo

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

4. Akillles

Akillles Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    413

MINA ENHETER

Ok, har du också testat att köra det mesta original (främst låsskärm och launcher) för att eliminera dom problemen?

5. oxpo

oxpo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Jag har precis avaktiverat Livelocker för att se om det hjälper.
    Får väl testa i nån vecka, för att se om det blir nån skillnad.
    /oxpo

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk