Mobilen ringer upp av sig själv?

Diskussion i 'Wildfire' startad av SpartaG, 2 mar 2011.

1. SpartaG

SpartaG Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Har fått lite problem med kära vildelden... Av någon anledning så har den fått för sig att det är okej att starta spellistor och FM-radio av sig själv. Störigast av allt är att den även av sig själv ringer upp senaste personen jag pratat med.

Har något att göra med headsetet, då det enbart händer när det är inkopplat. Har testat ett par olika men samma skit händer med alla. Någon som varit med om något liknande och har ett fint tips på vad som är galet.

Skulle gärna undvika en hard-reset om möjligt

tack på förhand

2. Molleresa

Molleresa Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    57

MINA ENHETER

Har hört att på vissa telefoner (främst samsung) så finns det en funktion som gör att telefonen ringer sig själv när man trycker på en knapp, nu tänker ni - Vad ska det vara bra för då?, jag svarar - Om man vill missa pinsamma situationer (frugan skäller på en m.m) så kan man låtsas att det är chefen som ringer... (A) Men jag tror att det har något med någon inställning att göra.

3. SpartaG

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jo, det har jag också hört talas om, och absolut en applikation som kunde vara behövlig ibland. Men mobilen ringer inte sig själv, den ringer av sig själv till den senaste personen jag pratat med något som människor i min närhet börjar bli ganska trötta på.

Vågar inte längre använda handsfree eftersom den envisas med att ringa upp titt som tätt. Har letat runt i mobilen igen, men hittar ingen inställning som skulle kunna påverka den på det här sättet.

Ingen som har haft liknande problem eller vet var man borde leta?

4. Molleresa

Mottagna gillanden:
    57

MINA ENHETER

Ptja, det enda jag kommer på är att göra en hard-reboot... Synd att Wildfire har en del buggar...

5. lljungberg

lljungberg Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Inte en aning om det hjälper men återställ alla inställningar när det gäller ljud och uppringning till standardinställningar. Prova även annat liknande, är det bluetooth, ta bort synkningen och lägg in igen etc.

6. Molleresa

Mottagna gillanden:
    57

MINA ENHETER

Annars kan du prova att radera alla kontakter och lägga in som igen. Du kan även tömma historiken.

7. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 282

MINA ENHETER

Är det inte så att svarsknappen på headsetet som kärvar då ?

Trycker man på den ringer väl telefonen upp senast slagna nr.

8. MiniMax

MiniMax Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    45

MINA ENHETER

Pröva Call Confirm appen.

___
    MiniMax (HTC Desire Z, standard ROM, 2.2.1)

Android is a trademark of Google Inc. Use of this trademark is subject to Google Permissions.

9. Molleresa

Mottagna gillanden:
    57

MINA ENHETER

Jag har nu sett samma problem, det är att knappen på headsetet trycks ner, då rings den som man senast pratade med upp. Försök undvika att knappen kommer i kläm så går det nog bra.

10. Molleresa

Mottagna gillanden:
    57

MINA ENHETER

BTW: När man har pratat klart med någon och vill lägga på, då när jag ska låsa upp telefonen så låses den igen efter några sekunder, hur åtgärdar man detta?

11. Mikael R

Mikael R Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    100

MINA ENHETER

Tror det blir så om telefonen var låst när du har mottagit ett samtal och svarat så återgår den till låst efter samtalet.

12. Molleresa

Mottagna gillanden:
    57

MINA ENHETER

Men jag menar, under samtalet, om man vill lägga på, när man låser upp telefonen så låses den igen efter typ < 2 sekunder...

13. Masseman

Masseman Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Min Desire Hd ringde av sig själv också

Jag vart skitskraj, är det någon som vet mer om det här skriv! Lyssnade på musik ifrån tinyshark med mobilen kopplad med vanlig sladd till stereon.
    Rätt som det var ringde den upp precis som för dig senaste uppringda och efter en liten stund startade den sverigesradio appen så den började spela ett program som jag har laddat ned.

Någon som vet vad man bör göra? Kan det vara intrång?

14. SpartaG

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

När jag bytade headset slutade problemet... Så tror inte det var fråga om något intrång.

15. Ramboline

Ramboline Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 022

MINA ENHETER

Hände för mig i går oxå,lyssnade på Spotify med telefonen i stereon,plötselig drog den i gång och köra nätradio från Xiialive och ringde even upp det sista ringde nr.har en vanlig RCA cable.Avinstallerade GO contact och problemet försvan

Last edited: 13 apr 2011
  16. wosk

wosk Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Hade samma problem med ett tredjepartsheadset, nu när jag bytte tillbaka till orginalet så är jag av med problemen.