Mobilen sänker WIFI-nätverket

Discussion in 'Xperia mini/mini pro' started by anders888, Feb 5, 2012.

1. anders888

anders888 Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har en Xperia mini pro med senaste programvaran.
    När jag kopplar upp mig med WIFI mot det trådlösa nätverket hemma, så funkar det bara en liten stund, typ 5 minuter. Sen går det inte att komma åt nätverket (fast WIFI-ikonen lyser fortfarande).
    Men nu kommer det märkliga. Efter ytterligare en stund (typ 10 minuter) så går hela nätverket ner, dvs det går inte att komma åt internet från någon dator. För att komma ut på nätet igen måste jag avaktivera WIFI på mobilen samt starta om routern.
    Hur kan detta komma sig? Det är väl en sak att mobilen inte kommer ut på nätverket av en eller annan anledning, men hur kan det sänka hela nätverket? Jag har letat på forumet och på Google, men inte hittat någon som har haft detta problem.

2. chompiz

chompiz Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Låter snarare som att det är något fel med din router.
    Utan att veta så skulle jag nästan våga satsa pengar på att du har en D-Link.
    Deras programvara är notoriskt buggiga och skulle oavsett om felet beror på mobilen eller ej råda dig att skaffa en ny router om det är en D-Link du har idag.

3. quizzly2k

quizzly2k Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Förstår inte riktigt varför alla är så negativa mot D-link - eller också har jag bara haft en faslig tur.
    Jag hade en Netgear-router som ballade ur totalt när man kopplade upp datorer med olika nätverkstyp som tex. G och N samtidigt. Fick det bara inte att fungera.
    Kastade den och köpte en D-link DIR-655. Totalt klockren burk som bara gick och gick. Startade om den en gång under ett år och det var vid en uppgradering av FW för att få igång USB-delning. Håller inte med om att alla D-link är kass.

@anders888: Oavsett vad du har du har för router, kolla om det finns något ny firmware att lägga in i den som eventuellt kan fixa problemet innan du går och köper nytt. Om det inte finns någon ny FW, se om du kan göra en "återställning" av den FW som finns idag. Det är det billigaste alternativet att testa först.

4. calle_kjellberg

calle_kjellberg Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Hade samma problem med min router (DLink Dir 635)
    Uppdatera firmware, så borde routern funka som den skall.

5. nicklas_718

nicklas_718 Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Har samma problem som ovan, dock kör jag Netgears höghastighetsmodem (100mb) från Comhem. Har inga problem med mina datorer, Samsung S2 eller iPaden, men så fort jag kopplar upp mini pro så dyker nätverket och jag måste starta om modemet. Verkar som att modemet går i felsäkert läger eller liknande då den stryper hastigheten till ca 0,8mbit/s. Någon som har en lösning så vore jag extremt tacksam!