Problem: Mobilen startar inte?

Diskussion i 'Galaxy S2 - ROM-filer och utveckling' startad av pLX123, 17 februari 2012.

1. pLX123

pLX123 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Som rubriken lyder, så vägrar min mobil o starta? Rootade den igår, sen så skulle jag lägga in "clockworkmod" och "Cyanogenmod 7" i min S2.. Men under installationen så vägrar telefonen o starta, idag körde jag factory reset på den så det inte syns att "rooten" är kvar.. Hursomhelst, jag startar mobilen så kommer den bara fram till "Samsung Galaxy S II" Animationen sen så händer inget mer? HJÄLP, vad ska jag göra? Enligt min egna uppfattning så är rooten borta för "varnings-triangeln" inte syns längre och den slutade synas när jag körde factory reset från denna sida: http://androidflip.com/android-2-3-4-gingerbread-xxkg3-firmware-update-for-samsung-galaxy-s2/

Så frågan är nu, ska jag lämna in den på lagning eller på något sätt försöka få liv i den via ODIN på något sätt? OM det går o få liv i den utan o skicka in den på lagning, så HJÄLP mig i somna fall!

2. Spaxx

Spaxx Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    66

MINA ENHETER

Så klart att du ska försöka flasha in via odin först.

3. pLX123

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hur då? Jag är sämst när det kommer till detta..

4. IvanBoring

IvanBoring Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    146

MINA ENHETER

Finns en tråd här med liknande problem. Kolla även denna tråd som ger en hel del bra tips.

pLX123 gillar detta.
  5. pLX123

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Skulle du kunna hjälpa mig lite mer steg för steg? :)