Problem: Mobilen visar fel datum och tid

Diskussion i 'G2 - Allmänt' startad av Bonk, 7 okt 2013.

1. Bonk

Bonk Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

När jag stänger av min Lg g2 på kvällen och startar den på morgonen så är datum och tid fel. Det är gårdagens datum med en slump tid, jag får så varje gång jag stänger av den för kvällen och startar den på morgonen. Stänger jag av den några minuter så funkar tiden. Jag fick en ny mobil idag, får samma fel, stängde av den kl 13:00, startade den kl 16:30, men mobilen tycker kl var 10. Lg supporten har inte hört något om detta fel. Detta fel har varit sen jag fick telefonen i torsdag.

2. wargreymon

wargreymon Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    531

MINA ENHETER

Kolla om du har automatisk tid från nätet, kan vara något där som är trubbel. Alternativt stäng av automatisk tid.

3. Bonk

Bonk Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Automatisk tid är avaktiverad, testat att göra en fabrikåterställning och utan att lägga på några appar, hade den avstängd i 3 timmar startade upp den kl 20:00 men men mobilen sa att kl var 16:30, testar nu utan simkort då det är det enda som är kvar att testa.

4. Bonk

Bonk Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Startade upp mobilen kl 6:30 utan simkort och helt ren, mobilen tyckte det var 7 oktober kl 20:15, väldigt märkligt att två mobiler har samma fel och ingen verkar ha samma fel, har googlat utan att hitta någon med samma fel.

5. joese

joese Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Har ett liknande fel i klockwidgeten för Quick Window. Ibland visar den flera timmar fel, men rättar till sig efter några sekunder. Tror det är för att den inte uppdaterar tiden när widgeten inte är aktiv.

Sent from my LG-D802 using Tapatalk now Free

6. Gorgeous

Gorgeous Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    362
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S25 Ultra
    Telefon 2:
    Google Pixel 7 Pro
    Platta:
    Samsung Tab S9
    Precis så var det på min S4.
    Klockan på låsskärmen uppdaterades inte automatiskt, därför tog det nån sekund innan rätt tid visades. Inte varje gång men ofta.

7. Gambit2K

Gambit2K Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Jag tror att merpaerten av de som äger mobilen har "automatisk tid från nätet" påslaget, det är nog därför ingen har upptäckt det. En enkel lösning vore ju att slå på det? Finns det nån anledning till att du inte använder det?