Mobiler i mellan

Diskussion i 'Allmänt' startad av wike1970, 17 feb 2012.

1. wike1970

wike1970 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej Alla

Jag har flera konstiga frågor som jag hoppas ni kan hjälpa en med. Första är, varför är mobilerna så olika? Min fru och jag har olika mobiler. Jag har en Huawei U8150 Ideos och min fru har en HTC Wildfire S. Hennes får hela tiden slut på minnet. Medan min har omkring 25Mb. Om jag fattar rätt har hennes 418Mb som hon kan använda. Men ändå säger den minnet håller på att ta slut efter hon lagt in omkring 5 appar. Min U8150 har omkring 166Mb som jag kan använda mig av, jag har lagt in omkring 25 appar och har nu omkring 25Mb. Finns det något sätt att frigöra minne på en Wildfire S? Sedan en fråga, min fru säger att lite då och då säger den att finns en uppdatering att ta hem, bör hon ta hem den? Och vad gör den? En fråga jag ställt förut men inte fått något svar. Kan man uppgradera ens Android på Huawei U8150 Ideos? Om det går hur gör man då? En annan fråga, varför är det så konstigt med mobiler för? Jag hade en sonyericsson xperia x10mini som enligt jämnförelse ska vara bättre än den jag har nu? Varför är det så att min Huawei U8150 Ideos är i verkligheten bättre än den jag hade förut? Min förra x10mini var rena helvetet att ha med göra med. Den kraschade för minsta lilla. Min U8150 Ideos gör inte så. Hur kan det vara så? Hoppas ni kan hjälpa mig med dessa frågor

M V H
    Wike1970:ehm:

2. e7andy

e7andy Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    835
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Alla appar tar upp olika mycket utrymme så kolla på vad ni har installerat. Hon kanske installerar betydligt större appar än vad du har. Sen har din telefon lite mer internt lagringsutrymme än vad hennes har.

För att frigöra utrymme så kan ni flytta apparna till SD-kortet. Öppna settings och gå till hanteraren för appar. Klicka på en app och se om du kan klicka på Move to SD card. Det finns även en app som kan hjälpa till med det: https://market.android.com/details?id=mobi.infolife.app2sd

I regel ska ni ta hem alla uppdateringar eftersom de gör mjukvaran (oftast) bättre, mer stabil och säkrare. Vad som händer beror på uppdateringen, så kolla på vad det gäller och besluta om vad ni ska göra. Jag tar hem allt.

Huruvida din Huawei går att uppgradera till en nyare version av Android eller inte vet jag inte. Du bör ha Android 2.3 (om inte så gå in och kolla om du kan uppgradera till det: Settings->About Phone->System updates) vilket är senaste tillgängliga version.

Jag ser inte riktigt varför en X10 mini skulle vara bättre än din Huawei. När jag jämför så är de väldigt lika, men din har en något bättre specifikation.
    Varför den ena kraschar och inte den andra beror på hårdvara och mjukvara. De skiljer sig åt mellan telefonerna och ibland fungerar det inte så bra vilket du upplever med X10 mini. Problemen beror alltså på tillverkaren och att de inte gjort sitt jobb ordentligt.