mobilhållare för bilen som inte sätts på rutan?

Diskussion i 'Magic' startad av Johnny, 12 okt 2009.

1. Johnny

Johnny Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Nån som har ett tips på en bra och relativt billig hållare för bilen? Jag tycker det känns som att "värdefull" yta tas upp av vindrutan om man har hållaren där, vill gärna ha full koll överallt :). Så jag är ute efter en hållare som man kan fästa på instrumentpanelen då jag har (nästan) hur mycket yta som helst där.

Gärna en där man kan flippa luren så man har den i liggande läge. Sökt lite men inte hittat nått vettigt.

Tack på förhand!

2. ehnvis

ehnvis Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49
    Telefon:
    LG G5

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G5
    ROM:
    Orginal
    surfa in på www.skyddet.nu som är återförsäljare för www.brodit.se. Den senare tillverkar hållare för i stort sett alla bilmodeller som finns på marknaden idag. Deras konstruktion är tvådelad, en för mobilen som skruvas i den som man sätter fast i bilen. Använder själv deras passiva hållare (då jag redan hade laddkabeln) i min Skoda Octavia RS. Där sätts en del fast mellan stereon och ventilgallret närmast till höger om ratten, på denna del skruvas sedan mobilhållaren fast.

3. Magnus

Magnus Först på /forum Medlem

Mottagna gillanden:
    484

MINA ENHETER

Kan bara hålla med ehnvis. köpte en hållare från brodit och den gör mer än sitt jobb.

4. Drugge

Drugge Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Instämmer med föregående talare. Brodit för riktigt fina grejer. :)

5. Johnny

Johnny Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Jag gillar inte dem som monteras vid fläkten riktigt, känner på mig att värmen eller kylan från ac'n kommer stöka till det förr eller senare.

Såg en på min gata som hade en smidig liten sak som sattes fast på ovansidan av instrumentpanelen, var typ en sån jag var ute efter men har inte hittat nån liknande nånstans :O

6. ehnvis

ehnvis Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49
    Telefon:
    LG G5

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G5
    ROM:
    Orginal
    Nu gör ju brodit flera lösningar till samma bilmodell, ventilgallret lösningen är ju bara en av iaf tre olika som jag sett hos dem.