Mobilinköpstaktik

Diskussion i 'X10 Mini/Mini Pro' startad av upnorth, 4 jul 2010.

1. upnorth

upnorth Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ok, inatt klockan 3 beställde jag X10 Mini och ett par hörlurar från CDON i Norge.

Orsaken?
    Jag vill egentligen ha Samsung Galaxy S Pro men då den inte ens har ett datum än och Galaxy S är så där lagom lanseringsdyr väljer jag att spara på slantarna en stund.

För om man köper X10 Mini/Pro får man en riktigt smidig telefon med bra kamera för lite över 2000 spänn! Valde utan tangentbord då de flesta recensioner hävdade att det bara behövdes för maraton-SMSare vilket jag absolut inte är. Pro är ju bara 1 mm tjockare så det hade väl egentligen inte spelat nån roll, och det finns väl möjlighet att ändra beställningen fortfarande ;)

Alternativet var Hero som faktiskt blivit nästan hälften så dyr, bägge får ju 2.1 i år men Hero saknar blixt för kameran och är ju betydligt större. Med en X10 Mini och en Galaxy S Pro känns det mer som att lurarna kompletterar varandra, och om jag blir less på en är både så nya att de blir lätta att sälja.

Jupp, jag är en fanatiker av att lusläsa recensioner och jämföra prylar på Prisjakt för att göra det perfekta köpet, har jag gjort ett bra val här eller? ^^

2. baker666

baker666 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    34
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Jag tycker definitivt att du har gjort ett bra val. Så här långt tycker jag att X10Mini är den bästa telefonen SonyEricsson har gjort sedan T610.

Stabil , snabb (i sin klass) , bra kamera och bra pris.

Man kan tycka vad man vill om apparna som följer med , men man kan också strunta i att använda dem. Dessutom är det säkert bara en tidsfråga innan den blir Rootad och då blir den verkligen kickass!

Jag kan sitta och titta på min X10Mini med skalet av på baksidan och förundras över hur i helskotta SE fått in allt i den. :D

Stösta minus för min del , man kan inte ändra färg på ui't. Vill du ha en snygg grön bakgrund får du stå ut med en 'ful' blå statusbar på toppen. Jag har löst det genom att installera ADW.Launcher och dölja statusbaren.

3. KingLouie

KingLouie Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    64
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6
    Telefon 2:
    iPhone 5s
    Platta:
    iPad mini
    Övrigt:
    Chromecast
    haha...Känner verkligen igen mig med lusläsningen och prisjakt i jakten på det perfekta köpet! Tror nog du har gjort ett bra köp.

Jag sålde min X10 till förmån för en X10 mini för att jag var trött på att springa runt med en tegelsten. Det jag saknar i minin är bättre upplösning på skärmen, men formatet är helt underbart och jag håller verkligen med baker666 om att man förundras över hur de lyckat få in allt i den och till det priset...betalade 2350:- för min.

Som komplement till en större smartphone kmr den bli perfekt...minin är ju inte så himla bra att surfa med om man jämför med en större modell. I jämförelse med X10:an har minin till sin fördel bättre högtalare...nu kan jag höra när det ringer...och höra vad personen som ringer säger...och han/hon slipper fälla kommentarer som... jag tkr dt låter burkigt;) Tkr oxå minin känns lite mer genomarbetad än X10:an...alla menyer är i samma färg och mobilen känns mer komplett från start.

Kameran är inte lika avancerad som i X10:an men är lättare att hantera och dessutom funkar blixten som den ska i minin. Minin är i mitt tycke en mobil för de som saknar de gamla mobilerna som w800 (vilken var den sista mobilen jag köpte från SE som jag verkligen gillade) där allt fanns med och allt funkade som det skulle. Och då menar jag grundläggande funktioner som att ringa, sms:a, lyssna på musik och ta ett foto då och då.