Mobilnr. saknas hos vissa kontakter vid SMS

Diskussion i 'Galaxy S' startad av ducken, 25 sept 2010.

1. ducken

ducken Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    163

MINA ENHETER

Har upptäckt ett rätt irriterande problem som jag inte lyckas få bukt med.

Jag kör Handcent SMS och har de vanligaste kontakterna jag skickar till i konversationslistan "senaste" typ.

När jag ska skicka sms till en kontakt som inte finns bland mina "senaste" så får jag ju, via Handcent, gå in i telefonboken och leta upp kontakten.

Väl där inne så finns inte mobilnr. till alla kontakter. Flera av kontakterna som jag har både hemnr. och mobilnr. till så ser jag inte mobilnumret utan bara hemnumret. Kan alltså inte välja kontakten jag vill skicka sms till pga. att jag inte ser mobilnr.

Har lagt mobilnr. som standard på varje profil men det hjälper inte.

Någon som haft liknande problem och vet hur jag får bukt med detta?

Problemen är likadant när jag vill lägga till kontakter i en grupp, så kan jag inte detta pga. att jag inte ser deras mobilnr.

2. Toneloc

Toneloc Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    311
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO
    Telefon 2:
    Pixel 6a
    Telefon 3:
    Oneplus Nord CE
    Platta:
    Cube Talk 9X
    Platta 2:
    Motorola xoom
    Är du säker på att de står som mobilnummer? I handcent kan du ställa in att visa enbart de telenummer som är markerade som mobilnummer eller så ser du alla nummer. De ligger väl inte på sim-kortet, har för mig att det strular då.

3. Tilde

Tilde Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Tror du att det är hårdvarurelaterat eftersom du startar tråden här istället för under Applikationer?

Edit: Jag missförstod säkert. Är problemet i inbyggda kontakt-listan?

4. ducken

ducken Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    163

MINA ENHETER

Vart i Handcent kan jag göra denna inställningen? Hittar inte det trots förbrilt letande.

EDIT: Hittade vart jag ändrade den inställningen och nu så funkar det som jag vill:) Tack för tipset!

Du har så rätt så, det verkar funka som det ska i den inbyggda meddelandeprogrammet men inte i Handcent. Visste inte det. Ska prova att installera om Handcent och se om det blir någon bättring.

Last edited: 25 sept 2010