Mobilskydd - Hur många använder?

Diskussion i 'Allmänt' startad av TazZy, 8 okt 2011.

?

Vad använder du?

1. Använder både skärmskydd & skal/fodral

16 röst(er)
    24,6%
  2. Använder endast skärmskydd

9 röst(er)
    13,8%
  3. Använder endast ett skal/fodral

14 röst(er)
    21,5%
  4. Nej, använder inget.

26 röst(er)
    40,0%
  1. TazZy

TazZy Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    188

MINA ENHETER

När jag köpte min Desire HD så köpte jag till en läderficka att ha den i, testade även ett zagg invisibleshield men gillade det ej så det åkte av. Men när jag nu fick min Sensation satte jag på ett gummiskal och ett skärmskydd direkt. Vet dock ej varför då jag inte direkt gillar hur telefonen känns/är. Typ som jag gjorde det för att det är en "trend" som går.

Tanken slog mig då att det skulle vara roligt att dra en poll för att se hur det egentligen ligger till! Dra gärna en rad till vilken telefon ni använder vad, om ni nu gör det :)

Last edited: 8 okt 2011
  2. x10_minipro

x10_minipro Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    115
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Xiaomi Pocophone F1

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Xiaomi Pocophone F1
    ROM:
    ParanoidAndroid
    Satte på ett skärmskydd på min sgs på dag 2 typ.har väl haft den tre fyra månader och det sitter fortfarande.
    Förstår inte varför alla gnäller om känslan...

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

3. TazZy

TazZy Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    188

MINA ENHETER

Jag satte också på mitt direkt, haft de på nu i 2 månader. Känslan utan skalet är dock grymt skönt då telefonen känns (iaf min) så jävla tunn och liten :D

4. Larss00n80

Larss00n80 Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    186

MINA ENHETER

Har ett skärmskydd från ebay, ca 11 st för 0,50 $. Sen har jag även ett skydd som täcker hela baksidan och går ut på kanterna och runt på framsidan (hoppas ni fattar). Den är med andra ord mycket bra skyddad och jag tycker att den ligger bättre i handen.

Använder en LG O2X

5. andysign

andysign Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xiaomi Mi 13 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xiaomi Mi 13 Pro
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab4 10.1
    Har använt skydd till heron, Skalet blev för tjockt... Och skärmskyddet blev för dålig känsla

Men till kommande telefon kommer jag nog köra på ett mesh mobilskal och något mjukare för att göra den mer stötsäker

6. Einherjar

Einherjar Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Inte än, men jag ska köpa snart. Funderar bara på vilken så det blir rätt typ.

7. xtreemjohan

xtreemjohan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Har använt skärmskydd, fodral och läderficka. Dock ej alla samtidigt. Men nu kör jag helt utan, man får inga repor om man är försiktig ändå, bara se till att inte ha något annat i samma ficka :D

Last edited: 8 okt 2011
  8. henca

henca Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    213

MINA ENHETER

Jag kör med generella skärmskydd som jag klipper till rätt storlek för att passa min HTC G1.

m v h Henrik

9. strumpan76

strumpan76 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25
    Övrigt:
    Samsung Galaxy Watch7 44mm LTE
    Jag satte på ett displayskydd (Invisible shield) från dag ett på min nuvarande telefon (Htc Incredible S) och även på min förra (SE Xperia X10 mini pro).
    Tycker inte alls att det förstör känslan på nåt sätt.
    Sen har jag ett gummiskal på ibland, som skyddar baksidan och sidorna. Sen har jag även enkla fodral i fuskmocka att lägga nallen i om jag vill skippa gummiskalet.

Ja, jag är rädd om min mobil.

10. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Jag körde med IS på min HTC Desire tills för någon månad sedan. Efter det kör jag bara med ett fodral.

På min Arc S kör jag skärmskyddet som ingår. På Play:en har jag inte kört det och den har några repor, inga stora grejer som jag direkt bryr mig om.

På min tablet kör jag inget skydd alls och än så länge inga repor.

Svaret är alltså väldigt blandat. Bara skydd på Arc S och bara ett fodral till Desiren. har funderat på ett fodral till arc:en också men har inte kommit så långt.

11. Avarell_Dalton

Avarell_Dalton Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    743
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Desire HD

Satte på inv. shield på allt utom displayen plus vanligt displayskydd dag ett.
    displayskyddet åkte av när det var för repigt och inv. shield sitter inget vidare på en så pass rund telefon som dhd. Det blev till att klippa bort delar som släppte mest hela tiden. Till slut åkte allt bort.

Annars har jag gillat invisible shield sen tidigare telefoner. Jag är både darrhänt och valhänt och då glider inte telefonen ur näven så lätt.

En repa har det blivit på displayen, retade mig som fan i början men nu bryr jag mig knappt. Nån som polerat repor? Funderar på hur digitizern gillar det

12. Gurk

Gurk Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Kör bara läderficka. Repskydden blir ju bara repiga.

13. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Bara det som kom monterat. Vill nog iofs ha en skydd men har ju inte haft telefonen mer än ett par dagar nu :)

14. ChipZ

ChipZ Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Ett devdef-skärmskydd till min blade, ingen skillnad i upplevelse tycker jag och det har snart suttit på i 10 månader. Kör också med en krusellväska och tycker det funkar perfekt! Krusell Luna Pouch Fodral Large // Krusell

15. Svajen

Svajen Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag har ett gummifodral till min HTC Desire som jag använde mycket i början. Men mobilen blir så stor och klumpig med det på att jag inte gör det längre. Skärmskydd använde jag också innan, men jag bytte skärm nyligen och har inte hunnit köpa till ett nytt.

16. Rak Pipa

Rak Pipa Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Har aldrig kört med skärmskydd då jag tycker det förstör glidet på en glasskärm samt att en repa stör mig mindre än en plastfilm som tar upp hela ytan.

Har bytt telefon rätt mycket nu på slutet och min Satio och N900 jag hade repades rejält pga plastskärmen. Min O2X och SGS2 med Gorillaglas som jag använder nu finns inte ett märke på trots att min O2X används i betongdamm och allmänt skitig miljö. Så därför väljer jag bort skärmskydd på Gorillaglas telefonerna.

Bakstycken har jag aldrig förstått mig på. Vad gör ett märke på baksida/sidan? Telefonen är väl till för att användas.

17. Pajn

Pajn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

Satta på det medföljande skärmskyddet direkt och hade det sen i ca 1 och 1/2 år med drog av det för att det kanppt gick att se skärmen mer. Dels det vanliga skiten som blir men hade också en herrejössesrepa som var både bred och gick över hela skärmen, trodde den hade gått igenom men icke :)

18. JonteeH

JonteeH Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

19. Goldstar

Goldstar Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

Har en htc legend nu och använder inget skydd, testade skärmskydd en gång och det tänker jag aldrig göra om igen, verkar mest vara för att sno folks pengar :) Helt onödigt, har haft telefoner med både plastskärm och glas och inte lyckats repa nån av dem.

20. tp_88

tp_88 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Kina-skärmskydd och silikonskal. Har bytt skärmskyddet en gång efter att jag hade telefonen i samma ficka som ett par skruvar och det blev en repa i det, men skärmen var oskadd. Tycker inte att det förstör känslan.

Silikonskalet tycker jag bara gör telefonen skönare att hålla i, ibland är det lite negativt med avsevärt ökad friktion när man har den i byxfickan dock.