Jo då, jag kör på
Tre-kontant med datatillägg för 90 kr i månaden. Det fungerar alldeles utmärkt tycker jag. Hade tidigare Telia 99 kr i månaden plus 199 kr i månaden för internet. Det var lite väl för saftigt för min del, och jag är inte vidare förtjust i löpande utgifter, utöver sådana jag själv har kontroll över.
Däremot så är tre:s webbsida mycket amatörmässig. Att utföra löpande inbetalningar är inte längre möjligt, även fast de beskriver det på sin hemsida; samt att samtalsloggen blir fylld med alla datatransaktioner (i delar om 50 kiB). Det går helt enkelt inte att få någon övergripande bild av dataanvändningen samt vilka samtal man har ringt eller mottagit.
Det är rätt bra hastigheter också. Inga superhastigheter, men upp till 300 kiB/s har jag i alla fall nått.
Vad man bör se upp med är att inte glömma att fylla på med datatillägget när det går ut, för datakostnaderna är rätt tunga om man inte har det tillägget. Glömde bort det en dag och det kostade mig 40 kr att bara kolla mailen under natten. Ingen höjdare.
Vill förresten förtydliga att det är inte ett abonnemang man slänger på kontantkortet, utan det är en tilläggstjänst som måste fyllas på kontinuerligt.
Click to expand...