Hejsan.
Beställde en HTC Desire från
komplett i torsdags och lär få den i dagarna. Detta blir min första mobiltelefon som man faktiskt kan leka med ordentligt, har en Nokia 6280 just nu men det enda jag "surfar" med på den är typ svt text och kolla när min buss går från jobbet.
Över till anledningen till att jag skriver. Jag ska välja ett abonnemang till min nya Desire och funderar över vad jag ska välja.
Är inne på Tele 2 snackis (19 kr i månaden) med surfpaketet small (29 kr i månaden för 200 MB) men jag undrar lite om hur långt 200 MB egentligen räcker.
Min planerade surfvana lär väl innefatta viss surfande via 3g, inte allt för mycket. Kolla mail, facebook, slösurfa ibland på bussen osv. Har tillgång till wlan hemma och hos dom flesta kompisar. Har inte wlan på jobbet men där sitter jag framför en dator hela dagarna så det enda jag kommer använda mobilen till på jobbet är kolla mail ibland (gmail är blockat på jobbet men facebook är öppet

)
Har inga planer att streama vare sig ljud eller bild på mobilen om jag inte är uppkopplad till ett wlan, hittar man ett youtube-klipp kan man vänta lite, har inte spotify premium och Desiren har ju FM radio så det behöver man inte oroa sig för i datatrafiks synpunkt. Appar och spel kommer jag förmodligen nästan uteslutande att dra ner via wlan.
I min hjärna låter detta som att 200 MB ska räcka men jag kom och tänka på en annan sak. Den som skapade mig tänkte inte på att ett lokalsinne kan vara bra att ha så på den fronten har jag problem

)) så det kan hända att man då och då kommer använda sig av GPS/Google maps när man bestämt möte någonstan och behöver titta vart man är någonstans och vart man ska. Kan detta dra iväg på datatrafiken såpass mycket att man ska överväga något annat?
Kort och gott, med min planerade surfvana, tror ni 200 MB är tillräckligt?
Tack på förhand!
/Peter
Click to expand...