Mobilt nätverk

Diskussion i 'Galaxy S' startad av invaluable, 27 aug 2010.

1. invaluable

invaluable Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har sett fler trådar om just detta, men hittar inget tillfredställande svar.
    Har just köpt en SGS, och har haft på WiFi här hemma, så fort jag stänger av det verkar det som att mobilen ansluter till det mobila nätverket. Har då inte den blekaste aning om hur man får bort detta, det kommer ju bli väldigt saftiga räkningar om jag inte lyckas, skulle vara väldigt tacksam ifall någon ville hjälpa till. Har förstått det som att det är ganska många som har just detta problem.

2. Galaxy S

Galaxy S Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Nja.. Många är det väl inte? De flesta ser till att ha ett datapaket till abonnemanget. Det tycker jag att du ska ha också.. Riktigt trist att inte kunna använda mobilen fullt ut när man är på språng. De minsta datapaketen kostar runt trettio spänn och då garderar man sig för eventuell datatrafik från apps.

3. DrT

DrT Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 499

MINA ENHETER

Gå in i settings/wireless and network/wifi/
    Tryck meny välj advanced, wifi sleep policy. välj Never.
    Borde låsa wifi.

4. Galaxy S

Galaxy S Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Även när man är "out of range" så att säga? Hmm.. Jag ställer mig tveksam till det men jag har inte testat.. :P

5. ambear

ambear Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tjo har också frågor om det här

Jag är i Norge och har gratis mobilsurf i Sverige.

I huset i Norge har jag trådlöst internet och har kopplat upp mig på Wifi och har laddat hem massor av apps från market via mobilen.. hoppas det har laddats hem genom Wifi nu och inte genom mobilt internet/Telia?

Har varit i norge nu i 5 dagar nu och fick ju reda på nu i denna tråd att man kunde sätta på never sleep som du skrev nu.. har ju gmail kontot kopplad till mobilen och har chattat med far endel och läste nu i network/wifi att mobilen använder sig av 'Mobil data' när den går i sömnläge?

Och varför visas det ett R på signalstyrkan när jag kryssat i att det inte ska använda roaming är det bara för jag är i utlandet som den alltid visas vad jag än har på för inställningar?

Betyder detta alltså att jag betalat massa pengar för att få chatt meddelanden av far då mobilen varit i sömnläge ?

På inställningar för mobilt nätverk finns inställningen Nätläge då kan jag välja GSM/WCDMA , GSM endast och Endast WCDMA vad betyder allt det här? Ska jag ha något anorlunda i Norge mot Sverige då jag inte vill ha högre konstander?

Hoppas någon orkar svara har skrivit helt krångligt jag vet :D

/ambear

Last edited: 28 aug 2010
  6. DrT

DrT Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 499

MINA ENHETER

Du ska kryssa i om du vill ha roaming.... vill du inte ville... hmmm