Mobiltnätverk startar av sig själv

Diskussion i 'Desire - Allmänt' startad av Eureniuz, 17 jan 2011.

1. Eureniuz

Eureniuz Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Har en switch på hemskärmen där jag startar och stänger av mobila nätverket, sen några dagar så startar den och lyser grönt av sig själv.
    Ser då via min taskkiller att facebook och gmail är igång, kan det starta nätverket av sig själv!? Har ingen sync på vad jag kan se och har inte varit ett problem tidigare. Inte ens bakgrundsdata är förbockad.
    Under mobila nätverk finns "aktivera mobil data, använder mer ström på vissa nätverk". Vad är det? inte heller förbockad. Inget wifi ingenting.

tack

2. Ziq

Ziq Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    179
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Galaxy Tab 10.1
    ROM:
    [AOSP] Android 5.1.1 Lollipop
    Taskkiller gör ofta skumma saker med mobilen - som tex att paja din switch-widget. Prova att avinstallera den och se om det hjälper?

Det ska inte kunna starta av sig självt om det är avstängt i inställningarna.

EDIT: Har du pilar i status bar som indikerar att datatrafiken är igång eller är det bara widgeten som visar fel?

3. Eureniuz

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Även pilarna är där.

4. moody

moody Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

Du har möjligtvis inte Y5 installerat (eller en liknande app) som automagiskt startar wifi när du är i närheten av ett "känt" nätverk?

5. Eureniuz

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Nej det har jag inte, börjar fundera om den är extended controls widgeten själv som jävlas. Har börjat plötsligt från att fungerat felfritt i nån månad