"Model: M9701T"

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av Halkbi, 25 september 2013.

1. Halkbi

Halkbi Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Snubblade över denna när jag satt och kikade på kinaplattor i svensk butik. Specarna ser okej ut:
    Det enda frågetecknet som jag ser är processorn. Vad innebär "multi core" (dual? quad?) och "max" 1,2gHz? Som novis är det svårt att tyda vad Allwinner A10 egentligen har för specar. Någon som känner till denna?

Enda ledtråden i sammanhanget är ju "Model: M9701T". En googling på detta leder en till att tro att det rör sig om en OEM-version av Sanei M90 (vilken i sig är en kopia på Ampe A90).

Vad tror ni? Funktionellt eller praktskit? Prislappen är ju lockande.

2. botze

botze Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    82

MINA ENHETER

Jag tycker inte prislappen är så lockande. 1290 + 180 i frakt = nästan 1500 spänn. För 1500 får du en riktigt bra kinaplatta, om du köper den från Kina. Vad är billigare.eu för butik egentligen, hur "svensk" är den..? Beskrivningen av plattan är ju inte direkt förtroendeingivande:

Om jag var som du skulle jag istället kika runt i den här delen av forumet efter en BRA kinaplatta, som folk är nöjda med, och handla från en betrodd kina -butik istället (finns trådar om det).

3. Halkbi

Halkbi Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Tack för input! Tanken med tråden var främst att se om man kan bringa klarhet i en obskyr produkt. Jag har en tråd i köprådforumet där jag beskriver mina behov och krav om det blir att jag köper en platta, kika gärna där och lämna tips. Mina krav är inte höga, men ganska specifika. Vill inte betala onödigt mycket för specifikationer jag inte har någon nytta av.

Ang. Billigare.eu, här är saxat från deras hemsida:

Inte världens mest välformulerade information, men hemsidan har ett fast stockholmstelefonnummer så allt tycks vara i sin ordning. Vill helst köpa av en svensk butik så att jag slipper oroa mig över garanti och dyra returer, men det är också ett ämne att avhandla i köprådstråden.