Modem till mac

Diskussion i 'X10 Mini/Mini Pro' startad av Ozckarr, 22 juli 2010.

1. Ozckarr

Ozckarr Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Letar efter något sätt att använda min X10i Mini som modem på min macbook men inte hittat något vettigt. Några tips/råd för en androidnybörjare?

2. Johan325

Johan325 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vet inte om det finns i Mini men jag har en X10 (stor) och där finns det inte.

Saknade själv möjligheten att använda telefonen som modem. Min gamla telefon (en P1i som blev stulen i våras) hade den möjligheten, så jag såg det som självklart att modernare telefoner också skulle kunna den konsten.

Men det kan den inte (just nu), jag har kollat med SE’s support i våras. Tekniken kallas ”tethering” i smartphone världen (android/iPhone). Och ingår i androiduppdatering 2.2. Förmodligen därför SE inte lägger ner krut på att skapa en egen applikation som kan göra jobbet.

2.2 kommer inte bara göra det möjligt att använda din telefon som ett usb-modem till din egen dator utan kan även agera som en hotspot för trådlösa datorer med WiFi.

Om du inte vill vänta så finns det program som gör jobbet på androidmarket. Men dom supportas inte av SE och kräver tillgång till roten på din telefon.
    I nya basversionen 1.1.27 från SE. Finns ett backupprogram. Skulle nog rekommendera att du körde det innan du installerade ett sådant program.

Notera att program från android market inte supportas av SE och om appen då skall in och röra i roten bör man tänka sig för om det är värt det. Det skulle inte vara första gången ett datorsystem krashar.

/Johan

3. aten

aten Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

4. Ozckarr

Ozckarr Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Okidok. Tar nog och väntar nog på 2.2 då. Men tack i alla fall. Då var man lite klokare