Fråga: Modem?

Diskussion i 'Nexus 4 - ROM-filer och utveckling' startad av Spaxx, 3 jan 2013.

1. Spaxx

Spaxx Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    66

MINA ENHETER

Någon som vet om det finns olika modem att testa på N4?

Med senaste CM nighlty fick jag keff mottagning, den tappar den ganska ofta osv. Skulle vilja testa ett annat. Man kunde göra det på SGS2 iaf, kan man det på N4? Hittade ingen tråd på XDA.

2. PatricF

PatricF Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Nexus 4 är relativt ny så det har bara kommit någon mindre systemuppdatering till den, nya modem/radio/baseband-firmwares brukar komma med systemuppdateringar. Jag tvivlar dock på att det kom en ny version med 4.2.1 uppdateringen i med den var så pass liten.

Är det 20130104 som du fick kass mottagning?
    Jag kör fortfarande 20130102 så jag kan testa och uppdatera och se om jag får samma problem.

3. psivnert

psivnert Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag har exakt samma problem dock så började mina problem när jag uppdaterade till 4.2.2 3g uppkopplingen går ner med jämna mellanrum i några minuter. Ibland måste man tom stänga av och sätta på mobil data för den ska gå igång igen. Hade inte detta problemet i 4.2.1.
    Någon som har en lösning?

Jag har alltså full 3G täckning men ändå så funkar det inte...

Finns en tråd här, verkar som att massor av användare har samma problem.

http://code.google.com/p/android/is...s Owner Summary Stars&groupby=&sort=&id=40343

Har kollat runt mer på nätet nu och det verkar finnas hundratals trådar om detta problemet. Ingen här som har upplevt det? Telefonen är ju i princip oanvändbar med detta problemet. Vissa säger att det är mjukvarubaserat och andra säger att det kan vara hårdvaran.

Last edited: 11 apr 2013
  4. lojden

lojden Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    61
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Oneplus 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello