Modifiera system-app i APK MultiTool

Diskussion i 'Frågor, support och diskussion' startad av mekanismen, 29 mar 2012.

1. mekanismen

mekanismen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Hej!

Sitter här och ändrar lite i en redan inverterad Mms.apk, vill bara ändra textfärgen på ett ställe egentligen. Allt går bra såhär långt, det som strular är när jag ska rekompilera .apk'n i APK MultiTool. Förstår inte riktigt vad den gör.

När man rekompilerar en app i APK MultiTool får man först frågan om det är en system-app, där svarar jag självklart ja. Sedan får man ytterligare en fråga, som handlar om huruvida man vill spara några ytterligare filer (förutom signaturerna) från original-.apk'n. Där svarar jag också ja, eftersom jag bara ändrat en rad i en enda .xml-fil. Här kommer det problematiska:

Nu vill APK Multi Tool att jag ska gå in i mappen där jag har alla filer den använder sig av, gå in i en ny mapp den har skapat som heter "keep", för att sedan ta bort de filer jag ändrat i, och dessutom ta bort resources.arsc (eftersom jag redigerat en .xml-fil vill den att jag ska göra detta).

Jag gör precis som den säger åt mig att göra, men nu bygger den min nya .apk, och nu lägger den in hela keep-mappen i min nya .apk. Borde den inte ta keep-mappens innehåll och lägga in det i den nya .apk'n istället?

Är det någon som vet varför den gör såhär?

Om inte annat får någon som vet jättegärna förklara hur man ska bära sig åt när man har dekompilerat, gjort sina ändringar och rekompilerat en system-app. Man ska ju tydligen inte signa den, men vad ska man egentligen göra? Fick tipset om APK MultiTool tidigare, och det sas att den skulle göra allt åt mig, men det verkar den ju inte alls göra, så det skulle kännas säkrare att bara sköta all dekompilering och rekompilering med APKTool och sedan göra allt det här med "signering" (som inte är signering) själv.

Jag håller på att bli galen

2. mekanismen

mekanismen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Visade sig att det var ett fel i scriptet som APK MultiTool kör. Har förhoppningsvis löst problemet.