Modifiera vilken kalender ett befintligt event hör till?

Diskussion i 'Hero' startad av PeranMe, 17 jan 2010.

1. PeranMe

PeranMe Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

I Google Calendar (webbversionen) har jag lagt upp en specifik kalender jag kallar "Gjort", och där lägger jag saker som jag gjort. Min vanliga kalender har jag gjort blå, och "Gjort" är grön, och på det sättet ser jag direkt i den widget som visar kalendern på Home-skärmen (Pure Calendar, f ö) på färgen om t ex "Kontakta skatteverket" är gjort eller inte. Skitsmidigt.

När jag lägger till ett event i Heron får jag längst upp på skärmen välja vilken kalender eventet ska hamna i, och det är ju kalas, men däremot hittar jag ingenstans jag kan ÄNDRA i ett event som redan existerar (dvs när jag väl gjort grejen vill jag ju flytta den till "Gjort"-kalendern).

Detta hade ju varit lugnt om webbläsaren klarade av Google Calendar på nätet, men varken den inbyggda webbläsaren, Dolphin eller Opera Mini klarar av den sidan (och visst, den är ju rätt tung, så det kanske man kan förlåta). Och tyvärr finns inte finessen att ändra kalender på ett befintligt event i någon av Googles "mobilversioner" av online-kalendern.

Har någon en bra lösning på problemet?

2. PeranMe

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vill förresten tillägga att lösningen "kopiera bara texten i eventet till ett nytt event och ta bort det gamla" inte är en jättebra lösning, eftersom TIDEN för eventet då inte följer med.

Jag behöver kunna spåra såna grejer bakåt i tiden (vilket f ö är ett helvete eftersom Heron bara syncar events som varit modifierade de senaste 5-6 veckorna eller nåt sånt, men det är ju ett annat problem, som Calendar Companion löser någorlunda elegant), inklusive alltså vilka TIDER saker var inplanerade.

3. MLx2

MLx2 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Det verkar som du egentligen är ute efter en "att göra lista", typ Remember the milk, Astrid eller liknande. Eller finns det någon särskild anledning till att du vill använda kalendern?

4. PeranMe

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ah, just det, det skulle jag ju förstås ha kläckt ur mig också...

Det är helt korrekt uppfattat att jag ju använder Google Calendar som en "Att göra"-lista, och anledningen är helt enkelt att jag får allting backup:at automatiskt (datat finns både i molnet och i min Hero, och dom synkar ju automagiskt), men framför allt att jag bara behöver en enda applikation för att hålla reda på sånt som ska göras, oavsett om det är tidsbundet eller inte.

Så fort jag tittar i kalendern i Heron blir jag ju påmind om sånt som ska göras, och det behöver jag. :) Jag har tittat på Astrid också, och den ser snorbra ut, men kopplingen till Herons kalender var inget vidare tyckte jag, dessutom känns det stabilare att ha allt på ett enda ställe.

Det är lite lite klumpigt att flytta med sig saker som inte blivit gjorda igår till idag, men jag är så van vid det arbetssättet efter 11 år med Palm, så jag tänker nästan inte på det längre.

5. PeranMe

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Intressant nog går det nu att göra med Dolphin! Jag har testat rätt många gånger, med alla tre webbläsarna, kanske har Googles loggar upptäckt att jag försökt göra just detta?

Skitsamma, jag sätter Dolphin att presentera sig som en Android:

Menu -> More -> Settings -> User Agent: Android

...och sen går jag till Google Calendar. Jag får förvisso en varning om att sidan kanske inte stöds av min webbläsare, men jag klickar "Avbryt" för att försöka ändå, och nu funkar det att ändra ett events kalender! Det är inte vackert, det går inte fort, men det har funkat tre gånger i rad nu, och det synkar över korrekt till Hero:n.

*yay*