Modwars.. pros/cons med olika moddar?

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av swe_downhill, 23 mars 2010.

1. swe_downhill

swe_downhill Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    422

MINA ENHETER

Halloj!

Jag har länge sagt att jag alltid kommer att köra med original ROM;en i min Nexus One, men efter att man hela tiden får höra att "den där funktionen finns i xx-mod" Så blir man ju mer och mer sugen på att roota, så att även jag får ta del av allt det roliga (inklusive betal-apps).

Jag kikade runt lite på forumet men hittade bara trådar för varje enskild mod, som till exempel CyanogenMod och MoDaCo... Men jag tänkte att det kanske kunde vara dags att lista alla olika varianter, ställa de olika moddarna mot väggen, att jämföra alla sins emellan, skriva ner fördelar/nackdelar och helt enkelt försöka ta reda på vilken mod som är "bäst"..

Jag är ett riktigt blåbär när det kommer till moddar så därför kan jag inte riktigt dra igång diskussionen mer än såhär. Men skriv ner allt vad ni tycker och tänker om olika mods och har ni testat flera så är givetvis en jämförelse av stort intresse..

Let the wars begin :cool::)

2. Phrost

Phrost Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

vilken som är bäst beror nog till en viss mån vem som frågar tror jag ;)
    men med det sagt så undrar jag det med (även om jag e tok nöjd med vanilla N1 ,fick den i måndags, så kliar det i mod tummen redan :D )

3. bjoli

bjoli Senior Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    120

MINA ENHETER

Jag har använt CM på min Magic sedan slutet av sommaren och nu i min Nexus.

Det jag gillar är avsaknaden av Sense, dvs att den "ser vaniljig ut" men har stöd för mycket extra, t.ex. wifi-tethering, mer inställningar, undervoltad, bättre browser osv.

Vill man ha Sense är Modaco-ROMar förmodligen bland de bästa.

Det enklaste för att få reda på skillnaden mellan original och custom-ROM är att kika på någon sida med changeloggen för den aktuella ROMen.

4. Cire

Cire Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Någon som har info om hur Enomther's är?