Möjligheten till en slutgiltig firmware?

Diskussion i 'Allmänt' startad av popklister, 18 apr 2010.

1. popklister

popklister Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Android är alltså Googles egna plattform för "mobiledevices" och finns i ett ganska stort antal mobiltelefoner. Problemet jag ser är den stora utspridningen av olika firmwares. Vissa har 1.5 andra 1.6 de nyast kommer med 2.0 eller 2.1. Äldre android mobiler uppdateras antingen till en nyare firmware eller glöms bort helt

Ska det fortsätta på det här sättet? Någonstans måste ju Google släppa en stabil uppdatering som vi kan använda oss av en längre tid, samtidigt måste mobiltillverkarna tillhandahålla uppdateringarna till alla sina mobiler och inte bara de senaste.

Det skulle underlätta både för utvecklare och ägare om alla hade samma firmware.

Jag skulle vilja höra era åsikter och tankar kring ämnet. Kommer Google fortsätta spotta ut uppdateringar som ska anpassas efter gränsnitt och telefonmodell eller kommer dom liga lågt ett tag i och med 2.1? Vad tror ni?

Puss

Popklister :d

2. Midler

Midler Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det jag tycker är JÄVLIGT synd är tillverkarna av mobiltelefoner som inte satsar på den senaste firmwaren (ja, jag tittar på fuckin htc). Jag har en Magic, och är verkligen disapointed på htc i.o.m att deras senaste uppdatering var rent SKIT. Ok, inte meningen att avreagera mig på ditt inlägg, men så är det. Och jag kommer inte se åt htc hållet när jag skaffar mig min nästa mobil.

Jag har en viss förståelse för att det kan vara jobbigt att fixa de nya androidversionerna till alla sina telefoner eftersom google spottat ut så många nu på sistone. Själv tycker jag dom borde standardisera starkt på en av de dom har ute nu och som inte är <2.0. Fast att jag har 1.5stör mig inte så mkt, det är mer att jag kommer sakna en jvla massa saker som finns i de nya versionerna. Däremot så tycker jag tamigfan det är på tiden att

INFÖRA BETALAPPLIKATIONER TILL SVERIGE!!!