Möjligt att min wildfire är begangnad från netonnet?

Diskussion i 'Wildfire' startad av owd95, 4 aug 2010.

1. owd95

owd95 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Köpte min wf från netonnet för någon dag sedan och har haft väldigt låg samtalsvolym sedan jag tog upp den ur kartongen... jag har återställt den och provat allt för att fixa det, tillochmed köpt nytt simkort då jag läste att folk hade samma problem med gamla simkort...

Men idag såg jag att det var lite skit i ena samtalshögtalaren, vet inte om det bara är damm men ser ut som något torkat skräp...

Och då till min fråga... är det möjligt att någon annan haft telefonen innan mig, fått skit i samtalshögtalaren och sedan lämnat tillbaks mobilen och sedan har netonnet packat ner telefonen och sålt den igen? Ganska långsökt men vad tror ni? Det ska påpekas att detta var den enda dom hade inne.

2. Magnus

Magnus Först på /forum Medlem

Mottagna gillanden:
    500

MINA ENHETER

när du är i ett samtal och klickar upp volymen blir den högre eller vad? (du har säkert testat det men man kan inte säga det för många gånger.)

Annars så får du lämna in den tyvärr. och ja den kan vara "begagnad"

3. owd95

owd95 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja, voylmen blir högre när jag höjer i samtal men aldrig så hög att man hör ordentligt om man är utomhus tex... Men mobilen är annars helt som ny, inga repor eller liknande, så det kan verkligen vara så att den är begagnad? :(

4. Thyg0d

Thyg0d Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    75
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Note20 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Note20 Ultra
    Har ju helt klart hänt tidigare att NetonNet säljer beggade saker som nya ja..
    Bor 3km från ett av deras varuhus men jag åker faktiskt hellre nån annanstans, delvis pga av otrevlig personal och dylikt...

5. Magnus

Magnus Först på /forum Medlem

Mottagna gillanden:
    500

MINA ENHETER

okej. då är det skit i öronen ;)
    Nä skämt o sidor.

nä jag vet ju inte om den är beg eller inte. många kan vara rätt så försiktiga med dem i början.

6. owd95

owd95 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hehe, håller verkligen med dig... Personalen är väldigt otrevlig men också okunnig, när jag köpte wildfiren så frågade han varför jag vill ha en så gammal telefon och rekommenderade x10 mini... Inget fel på den förutom storleken iofs. Han blev rätt ställd när jag påpekade att den var några veckor nyare ;)

Men nu tillbaks till ämnet.... Jämförde min wf mot morsan se elm och ljudet på min var lägre men mycket klarare, tror nog jag stressade upp mig själv :P

7. deppan

deppan Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

risken att nya varor varit öppnade tidigare är tyvärr en smäll man får ta eftersom de flesta vill ha möjlighet till öppet köp trots bruten förpackning.

8. owd95

owd95 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kollade upp det där lite nogrannare och risken att den är begagnad är väll noll ;) Kollade på youtube unboxning av telefonen och allt var exakt likadant packat osv. Dom skickar väll inte in den till HTC för ompackning?