Problem: Möltitasking skräp

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av cruZZade, 9 okt 2012.

1. cruZZade

cruZZade Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

Nu är jag fasen förbannad. Har upptäckt att min SGS3 är helt oförmögen att streama något och samtidigt växla mellan två andra program. Det går bra att växla från streamprogrammet till Facebook men går jag sen vidare till t.ex. webbläsaren så dör streamen och jag måste gå tillbaka till streamprogrammet för att starta det igen. Trodde först att det var nätverksrelaterat att streamen dog men har nu förstått att Android alltså inte är kapabel att driva det hela. Helt otroligt, man har ständigt fått det påtjatat när man hade iOS att Android minsann hade äkta multitasking, men vad fan är det för nytta med det när iOS fake-multitasking de facto fungerar bättre; det har aldrig hänt mig när jag hade iPhone att streamen dog av att jag startade ett annat program.

Extremt besviken SGS3-kund just nu...

2. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

ios stödjer preemptive multitasking på precis samma sätt som android.. faktum är att mer eller mindre alla moderna system gör det sen en lång tid tillbaka sen är ju utförandet och valet hur man använder saker annorlunda.

3. cruZZade

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

Så man får helt enkelt finna sig i att det inte går att streama musik/radio och öppna två till program på Android? Lumia 920 nästa...

Känner mig helt förbluffad över att detta inträffar på en smartphone anno 2012.

4. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

nej men det låter mer som ett app-problem.. jag har stundvis en 10-12 program öppna samtidigt och switchar mellan det är inga problem... men att streamen bryts är nog mer ett utförande av appen. nu vet jag int om youtube funkar så ännu har inte kollat men den pausades tex när man bytte program just för att man inte skulle missa det man kollade på.. typ..

5. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

jag kör google music tex och streamar samtidigt som jag kör turf, endomondo samt spelar in sträcken jag kör på video.. inga problem på min gamla nexus.

6. cruZZade

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

De aktuella programmen är Sportstats (SR radio) och Spotify.

7. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

spotify är direkt en riktig skitapp både på android och WP tycker jag personligen ;)

Jag ska inte sia om vad som är problemet men jag vågar sätta en lön eller två på att det handlar om kassa appar ocg inget annat.

8. cruZZade

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

Jag tror nog ändå att Android-kodarna är lika kompetenta som iOS-kodarna. Nu är jag ingen utvecklare men det borde ju inte vara raketforskning att få en ström att hålla sig vid liv. Sjukt tråkigt iaf, just när jag började känna mig övertygad om att Android nog ändå är rätt kompetent så inträffar detta.

9. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

med tanke på mängden skit som finns på resp plattform så uppenbarligen nej

10. Sleepwalk

Sleepwalk Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    95

MINA ENHETER

har det inte med "foreground Service" att göra?
    så är det i alla fall på min app "missed it" kör jag den som foreground Service så förhindrar jag att den stängs ner av systemet.

Alltså måste det väl vara ett app relaterat problem.

11. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

självklart är det apprelaterat ;)

12. cruZZade

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

Justja, JEFIT Pro krånglar också om man byter två gånger efter att man startat det... Ibland räcker det att man byter en gång för att t.ex. timern ska låsa sig.