Mönsterlåsning - Read this

Diskussion i 'Galaxy Spica i5700' startad av A_Galaxy, 17 dec 2009.

1. A_Galaxy

A_Galaxy Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Om du aktiverar mönster låsning och knappar fel så att den låser tfn och inte har Google konto bundet till ftn som gör att du kan låsa upp den kostar det 840kr att få den upplåst hos Samsung eller Telia. Och det tar ca 10 arbetsdagar.

2. ebolasmurf

ebolasmurf Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Inte kollat in mönsterlåsning.. men.. alltså om man har kopplat gmail till telefonen så går det att låsa upp?

förlåt den inkompetenta frågan...

3. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    46 949
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
  4. A_Galaxy

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Yes. men eftersom gmail kontot inte är en värdehandling och jag bara skulle in i Android storen for som faan skrev ja inte ner info. Sen står det inget i manualen att man kan ska ha det kontot ifall man låser tfn. vilket är lätt hänt om man har barn eller kollegor.

5. A_Galaxy

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Hej. Man kan tyvärr inte göra en hard reset via någon knapp kombo. De har inte den funktionen. Det fanns info om det i manualen men de har tagit bort det och man kan nu bara göra det om man är inloggad i tfn. Den länken du hänvisar till är någon form av soft/app reset. Och den tar inte bort infon eller låsning. Samsung gick tidigare ut med att man skulle köra -volume, svara knapp och sedan power on och vid start sedan trycka pil upp. Men det är FEL. Den felaktiga manualen togs heller inte bort förän jag mailade [email protected], han är typ någon PR chef.

Last edited: 17 dec 2009
  6. Kyuubi

Kyuubi Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Detta funkar jag testade precis och det är ingen bluff.
    Exet var här och skulle kolla på mobilen och hon låste den självklart...
    Har gmail.com konto men jag kunde inte komma åt det på något konstigt sett.

http://androidforums.com/samsung-ga...xy-sprica-i5700-phone-boot-up.html#post338654

Varning:
    Skapa ett (Nytt) gmail.com konto om det är så att du inte har något innan du stänger av telefonen och registrera det för det kan hända att du måste skriva in det nästa gång du startar upp mobilen. Jag fick i alla fall det när jag gjorde det. Men jag fick i alla fall låst upp mobilen utan problem.

Jag hoppas att det funkar för alla som testar det med.

Last edited: 2 mar 2010
  7. Moo

Moo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Det som stör mig i det sammanhanget är att ibland när man väcker telefonen från låst läge så kan touchen funka skitdåligt och den registrerar dåligt, dvs. man drar rätt mönster men telefonen kan inte uppfatta det, någon annan som upplever samma problem?

8. Kyuubi

Kyuubi Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ibland så kan det vara så på min med men jag brukar alltid trycka en gång bara på skärmen och sedan gör jag mönstret för det brukar göra att man få det rätt i alla fall. MEn det är ju inte meningan att man ska göra det.