Mörk Skärm

Discussion in 'X10 Mini/Mini Pro' started by Slitet-golv, Aug 17, 2010.

1. Slitet-golv

Slitet-golv Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Är det bara jag som upplever att X10 Mini Pro har en mörk skärm? Har på det högsta, men känner ändå att belysningen verkar väldigt dämpad. Vill ha så att det lyser ordentligt(även om det tar lite mer kräm av batteriet). Kanske en smaksak, men i min smak så är den det.

Det enda jag har att jämföra med är min SE C702, och där lyser skärmen betydligt bättre.

2. teddyjohan

teddyjohan Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Nej, det är inget du upplever, det är så för oss alla. Det går nämligen inte att stänga av den automatiska ljuskontrollen. Du kan ställa in ett "tak" (under /Inställningar/Skärm/Ljusstyrka), den bör stå på max. Då får du maximal ljusstyrka när du behöver det, men i övrigt bestämmer telefonen, och i mitt tycke (som har glasögon och ser dåligt) så är den oftast för svag.

3. twintin

twintin Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Det är nog som Teddyjohan säger. Man har inte riktigt fullkontroll på skärmen pga. att ljussensorn inte går att stänga av och då kan säkert vissa uppleva skärmen som lite mörk. Tycker dock själv att ljusstyrkan annars är i paritet med min G502 om inte bättre när "taket" är satt till max (säkert en helt personlig upplevelse bara). Nöjer mig dock normalt med att ha "taket" satt till min.

4. Swindiana

Swindiana Kid Droid Medlem

Telefon:
    Sony Xperia Z5 Compact

MINA ENHETER

Telefon:
    Sony Xperia Z5 Compact
    Med separat inställnings-app, exempelvis "QuickSettings" kan man välja att slå av ljussensorn. Som jag uppfattar det slås den även av i tredje läget på medföljande widget. Skärm av/förvalt läge med ljussensor/fullt blås utan.

Rekommenderar starkt "QuickSettings" för de som ställer om mycket, inte minst fler volymval.

Hälsningar,
    Swindiana

5. teddyjohan

teddyjohan Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Quick Settings är en bra app och jag rekommenderar den också (alternativt Extended Controls, som har riktigt bra och snygga widgets). Dock har jag provat både QS och EC och inget av dem kan stänga av ljussensorn på min Mini. Det enda som händer är att de ändrar "taket" som är satt, dvs maxnivån av ljus, inte mininivån. Detta gäller i vart fall för mig. Har du testat att lägga handen för ljussensorn?