Möteskallelse från outlook skickad via mail

Diskussion i 'Allmänt' startad av MMats, 13 jan 2011.

1. MMats

MMats Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej alla !

Första posten för mig här.

På mitt jobb är det problem med att få rättigheter att installera Kies (sitter med en Samsung Galaxy S). Därför tänkte jag att jag kan vidarebefordra alla möteskallelser via mailen så jag får någon sorts koll över mitt liv. Det fungerar utmärkt att skapa ett möte i kalendern i mobilen och maila över till jobbet. Men tvärt om funkar inte så lysande. Om jag sparar den medföljande .ics filen på SD-kortet och sen öppnar den så läggs kallelsen till fint. Men då börjar det bli lite väl många steg att köra för att få synk.

Jag kör 2.2 och använder inte gmail

Är det någon som vet hur man associerar filer i Androids mailprogram? Eller i Android öht?

/MMats

2. ZilverZurfarn

ZilverZurfarn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    276
    Telefon:
    Redmi Note 9 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Redmi Note 9 Pro
    Platta:
    Huawei Mediapad T1
    Finns det ingen "publik" Exchange-åtkomst på ditt jobb? Finns det, är det bara att sätta upp kontot i std Android epostklienten, så är allt klart - epost, kalender och kontakter.
    Innan vi fick igång det på mitt jobb, delegerade jag mina kallelser till mitt GMail-konto, där jag la in dem i kalendern.

Last edited: 13 jan 2011
  3. MMats

MMats Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nej det finns inte och kommer nog inte komma. Jobbar inom forskning så säkerhet har alltid högre prio än användarvänlighet.

4. ZilverZurfarn

ZilverZurfarn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    276
    Telefon:
    Redmi Note 9 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Redmi Note 9 Pro
    Platta:
    Huawei Mediapad T1
    OK, då ser jag ingen smidigare väg än att låta GMail/Google Calendar agera mellanhand.