Molntjänst för backup

Diskussion i 'Off Topic' startad av Droid55, 20 maj 2015.

1. Droid55

Droid55 Guest

2. llama

llama Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    309
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6p

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6p
    Platta:
    Nvidia Shield K1
    Jag använder Google Drive och det funkar utmärkt för mitt användande, min Gmail adress är kopplad till min iPad, mobil (Android) samt dator (Android) och det fungerar perfekt i alla operativsystem.
    Att googles egna word och excelfiler är integrerade direkt i Drive gillar jag också.

3. Droid55

Droid55 Guest

Betalar du för utrymmet i Google Drive eller är det inte så mycket?

Har du en säkerhetskopia av din dator eller bara bilder och dokument?

4. llama

llama Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    309
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6p

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6p
    Platta:
    Nvidia Shield K1
    Nä använder mig av gratisutrymmet, gör bara backup av redigerade bilder samt diverse dokument som jag kommer behöva använda i framtiden. Gillar även att spara kvitton från köp på Internet där!
    Använder cirka 8 GB i dagsläget.

5. e7andy

e7andy Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    835
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Jag är av den åsikten att det är bra att då och då rensa ut allt och börja om från scratch. Ett systemhaveri är ett ypperligt tillfälle att göra just det.
    Jag har 3 datorer som jag kan använda för mitt dagliga arbete vilket gör att mitt arbete inte tar skada av om en eller två av dem havererar.
    Jag lagrar all data online. Jag använder nästan uteslutande tjänster som tar hand om lagringen åt mig. Det gör att jag aldrig behöver bry mig om vilken dator jag sitter vid. All data finns tillgänglig överallt.
    Vissa filer som inte har automatisk backup via synkning lagrar jag på Google Drive, Dropbox, Box och GitHub. Lite beroende på vad det är för typ av data.

För mjukvara som kräver viss manuell konfiguration har jag skrivit manualer för så att jag kan återställa dem till rätt läge snabbt.
    Vid en återställning så installerar jag varje program endast när jag behöver det för att hålla mina datorer så slimmade som möjligt.