Money Back!

Diskussion i 'Galaxy S' startad av Virreo, 5 augusti 2010.

1. Virreo

Virreo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har nu tröttnat på min SGS och på Samsung för den delen.
    Ringde till butiken där jag köpt telefonen och ville lämna tillbaka densamma. Fick till svar att doa är 7 dagar (har haft min i snart 2 månader). Butiken och Samsungs råd var att jag skulle vänta på uppdatering som förhoppningsvis kommer under denna månad och som ska rätta till felen. Läs GPS, lagg mm.
    Blev riktigt förbannad och skällde ut dem efter noter varpå den stackars killen på Samsung sa att jag skulle skicka in luren på service. Eftersom servicen inte har någon uppdatering som fixar problemet så kommer min telefon att ligga där tills att uppdatering kommer. Då uppdatering enligt honom förmodligen kommer att dröja mer än tre veckor så har jag efter denna tid rätt att få min telefon krediterad och få tillbaka pengarna.

Känns väldigt omständligt men jag överväger detta för att statuera ett exempel. Det känns som att Samsung som inte längre bara tillverkar riskokare utan faktiskt räknas som en av giganterna borde kunnat lösa problemen snabbare.

2. hannes

hannes Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Börjar faktiskt också bli trött på denna laggfulla telefon. Fattar inte varför det ska ta så lång tid med update.

3. gneken

gneken Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1.732
    Operatör:
    Vimla, Tre

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla, Tre
    Självklart finns det en anledning att det dröjer. Det är väl inte så att samsung vill jävlas med konsumenterna? Man ser ju hur det läcker ut inofficiella firmwares där de verkligen försöker lösa problemen.

Jag upplever endast lite lagg/fördröjningar då jag ladda ner eller uppdaterar mycket saker samtidigt.

Nu skall jag dra in JM5 och kollar hur GPS.en har blivit :)

4. pewpew

pewpew Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Handhavandefel.

5. Galaxy S

Galaxy S Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Vad snackar du om? Trams..

6. thorre

thorre Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Hej på er. Jag försår er frustration. Med orginalmjukvaran är telefonen inte så rolig att ha att göra med. Jag tycker om att modda saker så jag kollade runt lite på nätet och hittade denna guide: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=724576

Jag följde instruktionerna, det tog 20 minuter och nu tycker jag att jag har världens bästa telefon: Samsung Galaxy S :cool:

7. svendolph

svendolph Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

gör som jag, jag slängde ut min ganska nyinköpta Nokia n95 för 6 000 kronor genom bilfönstret under färd på motorväg.

8. Czar

Czar Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag tänkte faktiskt på något liknande. Eller att jag kanske skulle hinna lämna in telefonen på service tre gånger och sen kunna häva köpet. MEN när jag väl stod där på elgiganten och var redo för att lämna in telefonen så fick jag en lapp som jag skulle skriva på. Där stod det att mjukvarufel inte täcks av garantin genom konsumentköplagen och att jag skulle kunna komma att få betala ca 500 kronor för frakt och undersökningsavgift om man bedömde att felet berodde på mjukvaran. Så jag lämnade aldrig in den. Nu sitter jag här, sur och bitter, och hoppas att problemen fixar sig snart...

Men stämmer det verkligen att mjukvarufel inte täcks av garantin?

9. Anzen

Anzen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Jag håller med om detta.

10. arono

arono Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Om det är fel på mjukvaran kan de fixa de. Är det fel på hårdvaran kan man kanske lämna tillbaks den. Men de kan ju påstå att den har gps ändå, bara att precisionen är 500 m :ehm:

Iallafall jag vill lämna tillbaks den ifall de inte fixar det, då ska jag vänta in nästa toppmodell istället :innocent:

btw, har inga lagg problem, max nån sekund då o då. Däremot vill kameran inte starta rätt ofta och dessutom problem med 3g-internet.

Last edited: 6 augusti 2010
  11. borjeboy

borjeboy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    eftersom jag inte har några gps problem och nästan aldrig har upplevt lagget kan jag väl med hålla med om detta :d...

Det som talar för att det är mjukvaruproblem som en del har är väl att det verkar bli väldigt mycket bättre/ordna sig när dom lägger in läkta FW

Fast man kanske bara har haft tur som inte har speciellt mycket problem med telefonen alls

12. Evil_E

Evil_E Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Har du packat upp mobilen? :D

kör du med orginal JF3 och har fungerande GPS o inget lagg?

13. borjeboy

Mottagna gillanden:
    30
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    japp det har jag och japp har fungerande GPS och har haft lagg ett par gånger har dock bara haft telefonen i 2 veckor..

Men jag lade in något som heter autokiller och satte det på optimal och sedan dess har jag inget lagg....

dock funderar jag på att dra in en nny FW för att se om mitt problem att den verkar vilja vara i 2g nätet mest hela tiden löser sig det gör iofs inget förutom när man surfar på facebook/twittrar eller något anant sådant och han vill vara i 2g då blir man skogstokig.. jadå den fixar att hoppa mellan näten men den kan gå från H (turbo 3g) till 2g nätet på loppet av en sekund och ja känns dock av någon mycket märklig anledning som att det sker mer sällan nu än innan utan att jag gjort något

14. Evil_E

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Sjukt, när jag köpte den och lekte lite med den innan jag ens laddade ner något så märkte jag lagg och sedan market som tog evigheter att ladda och att minnet tog slut... var bara att kolla här o se att det var fler som hade problem. Nu har jag ju en X10i som GPS fungerar klockrent på, men vill ju gärna få SGS klockren o tålamod har man ju aldrig för mycket av... men bara att vänta nu till slutet av aug. så bör ju 2.1 update finnas ute som fixar dessa problem o sen är det ju förhoppningsvis inte långt innan 2.2 FroYo dyker upp <3

15. borjeboy

Mottagna gillanden:
    30
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    market är segt ibland men det verkar för mig hänga ihop med om den är i 3g/turbo eller 2g läge och om den rätt som det känner för att nej nu vill jag ned i 2g en stund

gps kan förklaras av att jag testade det utomhus på en ganska lång promenad och hade den altlså inte i bilen dessutom var jag i en stad (varberg) men gpsen käkar batteri så jag skulle aldirg ha den som guide när man skall resa nånstans för det känns som att 3 timmar med den igång sedan är det dags att ladda

16. Evil_E

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Ja, på SGS verkar den vara extremt känslig om man ligger på gränsen mellan 2 o 3G o även om man ligger på wifi med dålig täckning. X10i (jävla tjat... jag vet) så har jag aldrig dessa problem, mycket märkligt då SGS prestanda mässigt o mjukvarumässigt borde springa cirklar runt min X10... men det blir nog snart löst i uppdatering. Jag tror iaf. (hoppet lever kvar...) att om Samsung släpper en riktigt bra uppdatering till 2.1 och sedan senare en riktigt bra 2.2 så kommer jag och troligtvis massor av andra att stå i kö för nästa Samsung mobil (Q4? duocore?)

17. davidt

davidt Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Nu vet jag inte om det beror på detta, men det kan vara så att firmwares som släpps officiellt måste få typgodkänt av operatörer eller liknande, eller åtminstone passera en uppsjö med tester.. vilket kanske gör att man vill ha en mer stabil FW innan den släpps då detta tar tid att göra?

Förstår att vissa är rädda att flasha in en firmware via andra vägar än Kies, men de som släppts på senare tid är betydligt bättre än orginal - och risken att bricka verkar väldigt liten, så för de som tvekar ... kör på! Använder själv JM2 och är väldigt nöjd med den (använder dock inte gps:en, den strular väl fortfarande).

18. borjeboy

Mottagna gillanden:
    30
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    har inte problemet med wifin men min lägenhet är bara på 1 rum så då borde väl fan om inte w-lanet funkar... har 3 eller 4 staplar på den emn som sagt har 1 rum och inga väggar emellan routern och där jag sitter (typ framför tvn osv).

19. borjeboy

Mottagna gillanden:
    30
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    tror att du har helt rätt men tänker vänta någon vecka till eller 2 på en officiell
    Föresten gjorde precis test med Quadrant är 891 ett bra resultat för original FW?

20. Evil_E

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Men en sak jag undrar är, låt säga att jag slänger in någon test firmware via odin eller vad nu flashningsverktyget heter och sen släpper Samsung en officiell firmware... hur får jag in den via Kies (den officiella vägen sas.) ? eller måste jag ta backup på hela systemet innan? på t.ex. X10i så kan jag närsomhelst slänga in orginal FW och det är alltid en trygghet.