Fråga: Monster hörlurar till Xperia S

Diskussion i 'Xperia S - Allmänt' startad av Zeitz, 13 apr 2012.

1. Zeitz

Zeitz Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!
    Skulle koppla in mina beats by dre lurar idag i min nya Xperia S och det gick inget vidare!
    Har läst lite på forumet om att dom har gjort om uttaget till samma som apple men förstår då verkligen inte varför ett par monster lurar inte fungerar?
    Har provat att hålla in volymknapparna när jag sätter i lurarna och under tiden jag spelar musik utan någon större lycka.

Någon som har haft samma problem med detta och fått till det?

2. teal

teal Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    69

MINA ENHETER

Beats by dre är inte monster..de är rätt skit faktiskt om du jämför med de flesta andra märken. Finns en väldigt bra sida med top headsets utifrån en audiofils öron, allt från prisklass i 300 till 10.000. Tror inte ens att ett enda par är med från beats by dre. Gällande jacket så har ju apple sina egna uttag och alla andra kör med 3,5mm. Du borde ha fått med någon converter till dina monsterlurar så att de passar till andra mobiler.

Edit: länk till alla reviews, kan vara värt för andra som vill spendera pengar och inte råka ut för ett par Beats eller Bose

http://www.head-fi.org/t/478568/mul...ared-ue-500-paradigm-shift-e3m-added-04-08-12

Last edited: 13 apr 2012
  3. HenrikLundqvist

HenrikLundqvist Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max
    teal, beats by dre är visst lurar från Monster :P

Jag fick mina att fungera genom att koppla in lurarna, starta en låt och sedan trycka på nån av knapparna.

4. Zeitz

Zeitz Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Väldigt märkligt att det inte funkar för mig, pluggar in, sätter sedan på en låt och trycker sedan på knapparna utan någon som helst lycka...väldigt irriterande. Sätter jag däremot i en vanlig 3.5 millimeters AUX sladd funkar det utan problem...

Att tillägga är kanske att uttaget på Monster lurarna är vridet åt sidan.

5. Kingcool

Kingcool Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    137

MINA ENHETER

Kolla så att kontakten verkligen sitter i till 100%, jag hade ett liknande problem med mina. Och när jag vred kontakten så hoppade kontakten ut mindre än 1mm som medförde att musiken slutade spelas upp i lurarna.

Stört störningsmoment var det när jag hade mobilen i fickan och gick, då rörde kontakten sig rätt mycket vilket gjorde att musiken tystnade hela tiden...

Lösningen blev att jag köpte raka kontakter från ebay för 80:- inkl frakt. Garanterat fejk, men fyller sin funktion till punkt och pricka, och jag slipper att få musiken stoppad!