monster-mobil 7tum startar ej.

Diskussion i 'Allmänt' startad av robjac, 13 jan 2014.

1. robjac

robjac Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Någon i gbg-området som skulle vilja göra ett försök, att få igång den, jag bjuder på pizza.. Jag har hittat en hemsida där man kan ladda ner just till min modell rom+scatter IMG.. Som det är(var) nu, så är det android 4.1 men som ändå ser ut som IOS, skulle vilja byta till den vanliga android 4.1 utseendet.. på hemsidan som jag nämnde finns att ladda ner ios och den vanliga.

Vid köp av mobil/plattan angav dom att det sitter en processor av typ MTK6589, men det verkar som det sitter en MTK6577 i den.
    Jag tänkte på eget bevåg byta rom, men fick ett fel-meddelande vilket jag ignorerade, sen gick den inte igång när jag startade om. (ej smart)
    Programmet jag använde då var Flash Tool.

Finns det något hopp för min monster-telefon eller är det helt kört ?
    Hör av dig !

2. mfm

mfm Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    Om du får upp MediaTek MT65xx VCOM Preloader när du kopplar in USB-sladden så är det nog inte kört.

robjac gillar detta.
  3. robjac

robjac Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

det var rackarns.. jag testade och kopplade in telefonen med usb-kabeln till datorn och skärmen lyste till, sen hände inget, då tryckte jag på on/off knappen och den gick igång som vanligt.. var tvungen att koppla loss och ansluta laddaren för jag har inte laddat den på flera dagar.. men nu när den stått och laddat lite så testade jag trycka igång den utan att den var ansluten till datorn och då funkade det !.. tackar : )

vad var det som var orsaken till att den gick igång ? var det en drivrutin som fanns i min dator som den behövde för den har inte funkat på flera dagar !

innan har den inte ens reagerat på anlutning av laddkabeln.. helt död !