More Icons Widget funkar inte i ADW

Diskussion i 'Frågor och support' startad av test1fy, 4 jul 2011.

1. test1fy

test1fy Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hejhej, jag skaffade idag ADW Launcher och tycker det är riktigt bra, nästan lite för mycket inställningar att pilla med! :)

Men det dröjde inte länge innan jag fann ett problem. Jag har ganska länge använt mig av en app vid namn More Icons Widget som rymmer 4 "minikoner" till apps på en ruta, dvs 16 ikoner på en hel rad. Den är piratkopierad men det blir samma sak när jag provar med trial-versionen.

När man väljer en widget från More Icons (finns 7 st i varierande storlekar) får man upp en meny där man väljer vilka ikoner som ska finnas på widgeten. Det fungerar, men när man klickar på Done händer nått riktigt skumt. Widgeten hamnar inte på homescreenen utan istället blir skärmen dimmad/mörkare och man kan inte klicka på meny-knappen eller något sådant, går endast att klicka på Bakåt och sökknappen, då blir allt som vanligt igen. Har provat att nollställa ADW men det hjälpte inte, har också ominstallerat appen med en reboot emellan.

2. Adam2

Adam2 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    55

MINA ENHETER

Multicon Widget utvecklas av någon här på Swedroid och verkar göra ungefär samma sak. Kanske kan du testa den...? (Jag vet, inte det svaret du vill ha men iaf) :)